در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل غرب آسیا: تسلیح کرانه باختری؛ کابوس صهیونیست‌ها/ رژیم صهیونیستی در حالت انفعالی به سر می‌برد

قنادباشی گفت: هدف صهیونیست‌ها از زهرچشم گرفتن از فلسطینیان این بود که هرگز به دنبال اقدامات مسلحانه نباشند، اما و فلسطینیان ساکن نوار غزه و جنین و همچنین فلسطینیان داخل اراضی اشغالی توانستند ضربات جدید و شگفت انگیزی به صهیونیست‌ها وارد کنند.
کد خبر: ۶۰۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ - 10July 2023

مسلح شدن فلسطینیان ساکن کرانه باختری کابوس صهیوینست‌ها است«جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، درباره آخرین وضعیت تحولات سرزمین‌های اشغالی و وضعیت مابین گروه‌های مقاومت فلسطینی با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: وقایع و رویداد‌هایی که در جنین و نابلس در طول روز‌های اخیر اتفاق افتاد، نشانه بسیار روشنی است که مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به آنچه که در کرانه باختری می‌گذرد به شدت نگران هستند و آنچه را که اصلا فکر نمی‌کردند و یکی از کابوس‌های آن‌ها بود در حال اتفاق افتادن است و آن مسلح شدن فلسطینیان ساکن شهر‌های مختلف کرانه باختری است.

قنادباشی افزود: سران و مقامات رژیم صهیونیستی تصور می‌کنند آن چیزی که در حدود ۲۰ سال پیش در نوار غزه اتفاق افتاد و موجب شد تا غزه عاری از حضور نیرو‌های امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی شود در حال حاضر در کرانه باختری روی می‌دهد و تکرار می‌شود. این موضوع خطری بسیار بزرگ‌تر از غزه برای موجودیت رژیم صهیونیستی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: فلسطینیان ساکن کرانه باختری تاکنون با وسائل ابتدایی و حداکثر با سنگ می‌توانستند با ارتش رژیم صهیونیستی که پیوسته و به‌صورت دائمی مردم فلسطین را سرکوب می‌کرد، مقابله کنند. ولی امروز با توجه به رهنمود‌هایی که از جبهه مقاومت گرفتند و راهکار‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید داشتند مبنی بر ضرورت مسلح شدن مردم کرانه باختری، در حال حاضر به سمت بهره‌برداری از سلاح‌های مختلف علیه رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شاهد این مدعا هم حوادث مختلفی است که در طول سه ماه گذشته در شهر‌های مختلف کرانه باختری روی داده است. این حوادث به خوبی نشان داد که برخی از جوانان فلسطینی توانستند به رغم محاصره‌های بسیار سخت توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به سلاح‌های مختلف و گوناگونی دست پیدا کنند.

قنادباشی اضافه کرد: در سایه دستیابی جوانان فلسطینی ساکن کرانه باختری، مشاهده کردیم که حتی از بمب کنار جاده‌ای برای آسیب رساندن به خودرو‌هایی که برای سرکوب فلسطینیان اعزام شده بودند، استفاده کردند. ضمن اینکه در همین مدت شاهد به کارگیری سلاح‌های شخصی توسط فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیست بودیم.

این کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: در همین مدت نیز شاهد به کارگیری ابزار‌های مختلف توسط مبارزان فلسطینی برای مقابله با پهپاد‌های رژیم صهیونیستی نیز بودیم. از همه مهمتر آن‌ها توانسته بودند با استفاده از آموزش‌های مختلفی که در این زمینه دیده بودند و ابزاری که در این مدت تهیه کرده بودند تعداد دو پهپاد رژیم صهیونیستی را در ماه اخیر سرنگون کنند. این موضوع تحقق همان کابوس وحشتناک برای رژیم صهیونیستی است.

وی عنوان کرد: اگر فلسطینیان در شهر‌های مختلف کرانه باختری همانند نابلس، طولکرم و بیت‌لحم مسلح شوند اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراکز و تاسیسات رژیم صهیونیستی در تیررس فلسطین‌ها قرار خواهد گرفت؛ که ازجمله این تاسیسات و مراکز می‌توان به فرودگاه‌های اصلی و همچنین ادارات دولتی مهم رژیم صهیونیستی اشاره کرد که در صورت مورد هدف قرار گرفتن دچار آسیب جدی خواهند شد.

قنادباشی افزود: لذا تصمیمات جدید آن‌ها در حمله به جنین و به خاک و خون کشاندن تعداد زیادی از مردم این منطقه و سرکوب‌های شدید آن‌ها در طول ۲۵ سال اخیر سابقه نداشته است. در واقع این تدبیر رژیم صهیونیستی را انفعالی و بسیار ضعیف می‌دانم که با هدف زهرچشم گرفتن از فلسطینیان انجام شده است.

در پایان تصریح کرد: در واقع می‌توان گفت هدف صهیونیست‌ها از زهرچشم گرفتن از فلسطینیان این بود که هرگز به دنبال اقدامات مسلحانه نباشند و تلاش‌ها و کوشش‌های خود را برای مسلح شدن کنار بگذارند. اما صهیونیست‌ها هرآنچه که انجام دادند نتیجه عکس داده است و فلسطینیان ساکن نوار غزه و جنین و همچنین فلسطینیان داخل اراضی اشغالی توانستند ضربات جدید و شگفت انگیزی به صهیونیست‌ها وارد کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار