در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه؛

هشدار سرلشکر باقری به دولت عراق/ تا شهریور که زمان تعهد به خلع سلاح تجزیه‌طلبان مسلح است صبر می‌کنیم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به عملیات‌های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه گروه‌های تجزیه‌طلب مسلح در اقلیم شمال عراق، گفت: تا شهریور که زمان تعهد دولت عراق به خلع سلاح این گروه‌هاست، صبر می‌کنیم؛ اما اگر این زمان بگذرد و این‌ها مسلح باقی بمانند و یا عملیاتی انجام دهند، قطعاً عملیات‌های ما با شدت بیشتر تکرار خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ - 11July 2023

سرلشکر باقری: برای تأمین امنیت منطقه نیازی به حضور بیگانگان نیست/ دیپلماسی دفاعی ما رشد خوبی داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد مقدس از رشد دیپلماسی دفاعی کشور خبر داد و اظهار داشت: امروز با اکثر کشور‌های همسایه ارتباط داریم و تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های متعددی امضا شده است و یا در مسیر امضا قرار دارد.

سرلشکر باقری افزود: رهاورد همه توافقاتی که با کشور‌های همسایه به امضا رسیده است، ارتقای امنیت، آرامش و دوستی میان آن‌ها خواهد بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: مبنای این تفاهم‌نامه‌ها، حفظ امنیت منطقه توسط کشور‌های منطقه است و اینکه یک‌صدا بگوییم برای تأمین امنیت منطقه نیازی به حضور بیگانگان نیست و صهیونیست‌ها در این منطقه جایی ندارند.

وی وضعیت امنیتی مرز‌ها را نسبت به گذشته فوق‌العاده بهتر توصیف و در عین حال خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کشور‌های همجوار درباره مسئولیت‌شان نسبت به مرز به درستی عمل نمی‌کنند؛ در شمال عراق گروه‌های تجزیه‌طلب مسلح حضور دارند که ناامنی‌هایی را در مرز‌های ما ایجاد می‌کنند.

سردار باقری اضافه کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای صیانت و حفظ امنیت کشور، عملیات‌های تأثیرگذار موشکی و پهپادی را علیه این گروه‌ها انجام داد و پس از اینکه دولت عراق متعهد شد که تا شهریورماه این گروه‌ها را خلع سلاح و از اقدامات آنان ممانعت کند، این عملیات متوقف شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تا شهریورماه که زمان تعهد دولت عراق است، صبر می‌کنیم و امیدواریم که دولت عراق به مسئولیتش عمل کند؛ اما اگر این زمان بگذرد و این‌ها مسلح باقی بمانند و یا عملیاتی انجام دهند، قطعاً عملیات‌های ما علیه این گروه‌ها با شدت بیشتر تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخشی از مرز‌های جنوب شرقی در ماه‌های اخیر شاهد تحرکاتی از سوی تروریست‌ها بوده‌ایم، بیان کرد: نیروی زمینی سپاه چه در شمال‌غرب و چه در جنوب‌شرق فرماندهی و مسئولیت میدانی را بر عهده دارد و کار‌های بسیار گسترده و عظیمی در استحکام و انسداد مرز و استقرار و پایش انجام شده و امنیت امروز قابل قبول است؛ هرچند که بعضاً شاهد موارد نادری از ناامنی هستیم و موارد نادری از ناامنی هم اتفاق می‌افتد و موارد زیادی نیز کشف و خنثی می‌شود و تلاش نیروی زمینی سپاه در کنار مرزبانی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با شرارت‌ها در امتداد مرز‌های افغانستان با جدیت در حال انجام است.

سرلشکر باقری همچنین به شکل‌گیری رشد تصاعدی در میزان همکاری نیرو‌های مسلح با شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: امروز بیش از پنج هزار شرکت دانش‌بنیان با وزارت دفاع و صد‌ها شرکت با ارتش و سپاه از جمله نیروی زمینی سپاه کار می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری در بسیاری از استان‌ها ایجاد شده و امروز معمولاً کار‌های تحقیقاتی و تولیدی نیرو‌های مسلح به نحوی با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان و جوانان دانشمند کشورمان در حال انجام است و این مسیری است که رشد و پیشرفت آن را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها