فیلمساز لبنانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تصویر منعکس شده سینما از زن و خانواده مسلمان واقعیت ندارد

شهرور با تاکید براینکه تصویری که سینما از زن مسلمان منعکس کرده واقعیت ندارد، گفت: جشنواره حوا می‌تواند در این مسیر اثرگذار باشد و واقعیت‌های زن و جامعه مسلمان را به‌جهان نشان دهد.
کد خبر: ۶۰۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۲ - 12July 2023

تصویر منعکس شده سینما از زن و خانواده مسلمان واقعیت ندارد«میرا شهرور» کارگردان لبنانی که به‌بهانه جشنواره بین‌المللی فیلم حوا با محوریت زن و خانواده در سینما فرهنگ حضور پیدا کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: ایران نمونه‌ی برجسته و پیشرو از کشورهای اسلامی است که به‌تمام حقوق مربوط به زنان قائل است و به‌ آن‌ها عمل می‌کند.

وی به‌فعالیت‌های اجتماعی متنوع زنان در کشورمان پرداخت و ادامه داد: من بخاطر مراوداتی که با ایرانیان دارم، شاهد هستم زنان ایرانی به‌خوبی و در شرایط ایده‌ال تحصیل می‌کنند و در عرصه‌های ورزشی، علمی و فرهنگی و هنری فعالیت‌های بین‌المللی می‌کنند.

این فیلمساز لبنانی به موفقیت‌های زنان ایرانی اشاره کرد و گفت: فیلمسازان شاخص و برجسته‌ی زنی در ایران فعالیت‌های سینمایی دارند که نمونه آن‌ها در کشورهای مسلمان کمتر وجود دارد و تاثیرگذاری و جریان‌سازی می‌کنند که برای من جالب است.

شهرور درباره سینمای ایران عنوان کرد: سینمای ایران بخاطر فرهنگ عمیقی که در این کشور وجود دارد همواره مورد توجه کشورها بوده است و شخصا یکی از کسانی هستم که فیلم‌های ایرانی را دوست دارم و فکر می‌کنم این سینما بخاطر فرهنگ غنی ایرانی در جهان می‌درخشد.

وی در پاسخ به‌اینکه جشنواره فیلم حوا چگونه جشنواره‌ای است و آیا موفق خواهد بود، گفت: جشنواره فیلم حوا بخاطر توجه تخصصی به زن و خانواده حتمأ موفق خواهد شد و می‌تواند مرجع سینمایی جهان اسلام در موضوع زن و خانواده باشد.

شهرور در پاسخ به‌اینکه تصویر منعکس شده سینما از زن و خانواده چقدر واقعی بوده است، گفت: تصویری که سینما از زن مسلمان منعکس کرده واقعیت ندارد و جشنواره حوا می‌تواند در این مسیر اثرگذار باشد و واقعیت‌های زن و جامعه مسلمان را به‌جهان نشان دهد.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور ۱۶ تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران برگزار خواهد شد. این رویداد محوریت موضوع زنان و‌ خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ 122

نظر شما
پربیننده ها