در بازدید از مرز‌های شمال‌غرب کشور؛

سرلشکر صفوی: لزوم همگرایی کشور‌های منطقه قفقاز در مقابل نیروهای فرامنطقه‌ای/ جمهوری آذربایجان و ترکیه مکمل ژئوپلیتیک ایران هستند

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد بحران در منطقه قفقاز، گفت: نیرو‌های فرامنطقه‌ای به دنبال ایجاد تغییرات و تحولاتی هستند که به ضرر کشورهای روسیه، ایران، جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.
کد خبر: ۶۰۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ - 12July 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه (دافوس سپاه) از مرز‌های شمال‌غرب کشور بازدید کردند.

سرلشکر صفوی: لزوم همگرایی کشور‌های منطقه قفقاز در مقابل نیروهای فرامنطقه‌ای/ جمهوری آذربایجان و ترکیه مکمل ژئوپلیتیک ایران هستند

سرلشکر صفوی در جریان این بازدید، با بیان اینکه مرز‌های ایران و کشور‌های همجوار در دامنه کوه آرارات و کنار رودخانه قره‌سو و رودخانه ارس، منطقه بورالان تا چشمه ثریا از پیچیده‌ترین مرز‌های ایران محسوب می‌شوند، اظهار داشت: آنچه را که بنده و دانشجویان در این منطقه مشاهده می‌کنیم، اقتدار کامل نیرو‌های مرزبانی‌مان در تأمین امنیت پایدار مردمی است و نیروی انتظامی قهرمان‌مان به خوبی در منطقه مستقر است.

وی ادامه داد: پاسگاه‌های مرزی ما و همچنین قرارگاه عاشورای سپاه پاسداران امنیت این منطقه را به‌صورت پایدار تأمین کرده‌اند؛ به شکلی که در یک سال گذشته هیچ نوع ناامنی را در این منطقه وسیع شاهد نبودیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از مرز قره‌سو و بورالان تا انتهای این مرز که به آستارای ایران می‌رسد، حدوداً ۷۶۸ کیلومتر مرز دارد که قسمتی از آن با جمهوری آذربایجان و ۴٨ کیلومتر هم با ارمنستان است.

سردار صفوی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان و ترکیه مکمل ژئوپلیتیک ایران هستند، افزود: مرز‌های ایران و ترکیه در ۵۰۰ سال اخیر پس از جنگ چالدران در سال ۱۵۱۴ میلادی و ۹۲۰ هجری قمری میان سلطان سلیم عثمانی و شاه اسماعیل صفوی مرز‌های امن و صلح بوده‌است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به تلاش برخی بازیگران فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای برای ایجاد اختلاف و بحران در منطقه قفقاز، خاطرنشان کرد: نیرو‌های فرامنطقه‌ای به دنبال ایجاد تغییرات و تحولاتی هستند که این تغییرات و تحولات هم به ضرر روسیه، هم به ضرر ایران و هم به ضرر کشور‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.

وی گفت: امیدواریم که با تفاهم و دیپلماسی فعال سیاسی، دفاعی و امنیتی ایران، روسیه ترکیه، آذربایجان و ارمنستان که کشور‌های منطقه حساس و ژئوپلیتیکی قفقاز محسوب می‌شوند، این کشورها بتوانند استراتژی آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و رژیم صهیونیستی را که به دنبال تغییرات سیاسی و ژئوپلیتیکی در این منطقه هستند با شکست مواجه کنند؛ البته ایران قدرتمند به تنهایی هم قادر به دفاع از منافع و امنیت ملی خود هست.

سرلشکر صفوی عنوان کرد: به فضل الهی، انقلاب کبیر اسلامی و نظام سیاسی قدرتمند ایران به رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) طی ۴۴ سال گذشته با رشادت نیرو‌های مسلح قدرتمند ایران توانسته‌اند از استقلال و تمامیت ارضی و منافع ملی ایران دفاع کنند.

بازدید از دریاچه ارومیه و تلاش‌های صورت گرفته برای احیای آن، بازدید از گمرک مرزی سرو، جلسه با استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان غربی، فرماندهان قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) و قرارگاه عاشورای سپاه، بازدید از گمرک مرزی بازرگان، قره کلیسا، یادمان شهدای جنگ چالدران و نقاط صفر مرزی در منطقه بورالان، چشمه ثریا، رودخانه قره‌سو، رود ارس و سدارس و گمرک جلفا از جمله برنامه‌های سفر سرلشکر صفوی و دانشجویان دوره دکتری دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه بوده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها