یادداشت/ سیدجلال امینی

توجه به حجاب در چارچوب جنگ ادراکی

مقوله حجاب باید در چارچوب جنگ ادراکی و شناختی مورد توجه قرار گیرد چراکه دشمن با مدیریت ادراکات و احساسات و همچنین سلیقه‌سازی با ابزار رسانه در بستر فضای مجازی با کمک عوامل نفوذی، به دنبال ایجاد دوگانه‌های کاذب در جامعه است.
کد خبر: ۶۰۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹ - 13July 2023

توجه به حجاب در چارچوب جنگ ادراکیگروه استان‌های دفاع‌پرس‌_ «سیدجلال امینی» کارشناس مسائل سیاسی؛ عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، منویات امام راحل و فرمانده معظم کل قوا، فرهنگ و آداب و رسوم کلی ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته و نماد دینی، ارزشی، ملی، فرهنگ ایرانی و انقلابی‌گری است.

حجاب دیگر یک مقوله فرهنگی نیست که صرفاً با کار فرهنگی، بتوان آن را در جامعه حل و فصل کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی حجاب را موضوعی شرعی و امری سیاسی دانستند.

مقوله حجاب را لازم است که در چارچوب جنگ ادراکی و شناختی دنبال کرد. دشمن با مدیریت ادراکات و احساسات و همچنین سلیقه‌سازی با ابزار رسانه در بستر فضای مجازی با کمک عوامل نفوذی، در جامعه دوگانه‌های کاذبی را ایجاد می‌کند. حجاب در این دوگانه‌ها، امری فردی یا اجتماعی، حاکمیتی یا مردمی و مردسالاری یا زن‌سالاری القا می‌شود.

با بررسی رفتارهای اجتماعی، نمی‌توان به حوزه حجاب صرفاً در چارچوب بی‌حجاب و کم‌حجاب، سلبی و ایجابی و همچنین سیاه و سفید نگاه کرد بلکه در این حوزه شش دسته رفتار وجود دارد.

۱. محجبه همراه و با مسئولیت اجتماعی.

۲. محجبه فردگرا و معمولی.

۳. ضعیف‌الحجاب عرفی و خاکستری.

۴. بدحجاب زینت‌طلب و آسیب‌دیده.

۵. بی‌حجاب متحور و لذت‌طلب.

۶. بی‌حجاب معاند و مهاجم که کاملاً به صورت سازماندهی و تشکیلاتی با برنامه‌ دشمن کار می‌کنند.

در حوزه برخورد و راهکارها، باید تدابیر متناسب با هر یک از این طیف‌ها باشد که مجموعه‌ای از اقدامات اصلاحی، تبیینی، تقویتی، اقناعی مکرر، شناختی، قانونی، ساختاری و انضباطی است. این راهکارها باید به‌صورت منسجم در سطح قوای سه‌گانه و حاکمیت، یکپارچه و هماهنگ کار شود و از نقش مردم هم در جایگاه خودشان استفاده کرد.

بیش از ۸۰ درصد از این ۶ دسته رفتار اجتماعی در بحث حجاب با نظام مقدس جمهوری اسلامی ضدیت ندارند و مخالف نیستند و حتی در مناسبت‌های مذهبی و انقلابی همراهی می‌کنند اما نسبت به آن اقلیت ساختارشکن و سازماندهی شده از سوی دشمن برخورد قاطع و بازدارنده لازم است.

اساساً طرح حاکمیت برای عفاف و حجاب با تأکید بر اینکه حجاب امری هویتی و به امنیت خانواده و رشد و پیشرفت زنان مرتبط است و باعث آزادی زنان از کلیشه‌های جنسی در جامعه می‌شود و طرح پیچیده و شیطانی استکبار را در اندلسی کردن ایران ناکام خواهد گذاشت باید طرحی جامع، بازدارنده، موثر، فراگیر و اجرایی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار