در حضور روسای جمهور ایران و اوگاندا انجام شد؛

امضای ۴ سند همکاری میان ایران و اوگاندا

مقامات عالی‌رتبه ایران و اوگاندا در حضور روسای جمهور دو کشور چهار سند همکاری به امضا رساندند.
کد خبر: ۶۰۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ - 13July 2023

۴ سند همکاری میان ایران و اوگاندا به امضا رسیدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم امضای اسناد و تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و اوگاندا برگزار شد و مقامات دو کشور چهار سند همکاری به امضا رساندند.

معافیت صدور ویزا، همکاری کشاورزی، تشکیل کمیسیون دائمی مشترک و بیانیه مشترک چهار سند همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و اوگاندا بود که در حضور روسای جمهوری دو کشور امضا شد.

رئیسی در سفری سه روزه به کشورهای آفریقایی صبح چهارشنبه وارد فرودگاه نایروبی شد و مورد استقبال مقامات کنیایی قرار گرفت و سپس آیین استقبال رسمی از سوی «ویلیام سامویی روتو» رئیس جمهور کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور انجام شد.

رئیس جمهور در سفر به کنیا با «ویلیام روتو» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و سپس هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور پس از رایزنی پنج سند مهم همکاری تهران و نایروبی را به امضا رساندند.

بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در نایروبی و نشست با تجار و فعالان اقتصادی ایران و کنیا از جمله برنامه‌های سفر آیت الله رئیسی به کنیا بود.

رئیسی روز چهارشنبه به وقت محلی، پس از پایان برنامه‌های سفر به کنیا، با بدرقه وزیر خارجه این کشور، نایروبی را به مقصد کامپالا پایتخت اوگاندا ترک کرد و پس از ورود به این کشور مورد استقبال رسمی «یووری موسونی» رئیس جمهور اوگاندا قرار گرفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار