معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

ساخت ۵۰ هزار مسکن برای ایثارگران و خانواده‌های شهیدان در کشور

«میرزابیگی» از ساخت ۵۰ هزار مسکن برای ایثارگران و خانواده‌های شهیدان در کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ - 13July 2023

ساخت ۵۰ هزار مسکن برای ایثارگران و خانواده‌های شهیدان در کشوربه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محمد میرزابیگی» معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در دیدار با آیت الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که رویکرد بنیاد شهید این است تا خانواده بزرگ و خواص جامعه اسلامی یعنی ایثارگران توجه و حمایت شوند، اظهار داشت: از این رو در حوزه‌هایی نظیر سلامت، مسکن و تسهیلات و کار و اشتغال آفرینی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در این حوزه‌ها از افراد حقیقی و حقوقی دعوت شد و قرارگاه ملی مسکن، ستاد علی سلامت و ستاد ملی اشتغال تشکیل شد.

میرزابیگی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی در حوزه سلامت ادامه داد: گذاشتن بیمار یار، ایثاریار و همیار و ارسال دارو‌ها و تجهیزات مصرفی به درب خانه جانبازان و خانواده شهید از برنامه‌هاست.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: همچنین سعی شده از برخی مراکز توانبخشی و ایثار به عنوان نقاهتگاه استفاده شود و در سطح استان‌ها قرار است ۱۰ تا ۱۵ تخته ویژه برای درمان افراد تحت پوشش در بیمارستان‌ها درنظر گرفته شود.

میرزابیگی با اشاره به تشکیل قرارگاه ملی مسکن از برنامه ریزی برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن برای واگذاری به ایثارگران و خانواده‌های شهیدان در حدود ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: در بقیه استان‌ها نیز از طریق قرارگاه ملی مسکن در این زمینه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی سهم ایثارگران از طرح ملی مسکن را ۵ درصد بیان کرد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم این ۵ درصد را زودتر تکمیل و آماده کنیم.

میرزابیگی به حوزه اشتغال و کارآفرینی اشاره و خاطرنشان کرد: برای اشتغال پایدار و مولد باید آموزش‌های کارآفرینانه داده شود، از این رو تلاش می‌کنیم تار دوره‌های آموزشی و کارآفرینی را برای افراد جویای کار داشته باشیم، همچنین امسال آزمون اختصاصی برای استخدام فرزندان ایثارگران و شهیدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار