وزیر جهاد کشاورزی:

پرداخت ۵۵ هزار میلیارد تومان مطالبات گندم کاران/ خرید برنج شمال شرط واردات برنج خواهد بود

«نیکبخت» با بیان اینکه بیش از شش میلیون تن گندم به ارزش بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان خریداری شد، گفت: ۵۵ هزار میلیارد تومان مطالبات پرداخت شده است و قرار شد وزارت نفت بخش باقیمانده مطالبات را تأمین کند.
کد خبر: ۶۰۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ - 13July 2023

پرداخت ۵۵ هزار میلیارد تومان مطالبات گندم کاران/ خرید برنج شمال شرط واردات برنج خواهد بودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی امروز در دیدار با آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شمال کشور محصولات عمده و اساسی کشور را تولید می‌کند، اظهار داشت: مازندران در تولید ۱۴محصول رتبه اول کشور را دارد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی مازندران در برنج، صید و صیادی، طیور و تولید گوشت مرغ در کشور صاحب رتبه است و بخشی از نیاز کشور و تهران را تولید می‌کند و در تولید و اشتغال جایگاه خاصی دارد.

وی با بیان اینکه در بحث مرکبات نیز مازندران بخش عمده نیاز کشور را تأمین می‌کند، افزود: همچنین شاهد ارز آوری در حوزه صادرات مرکبات مازندران هستیم.

نیکبخت بخش عمده نیاز سایر استان‌های کشور در امر تولید گوشت سفید را نیز مازندران تامین می‌کند، گفت: حمایت از تولید و تولید کننده داخلی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه با هدف تنظیم بازار و تامین کالا‌های اساسی به دنبال حمایت از تولید داخلی هستیم، ادامه داد: برای تامین کالا نباید به خارج و واردات نگاه کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه توجه به تولید در حوزه واردات و صادرات به صورت جدی پیگیریم، اذعان داشت: در کار‌های زیربنایی مخصوصا آب و خاک و بحث آب بندان‌ها، بخشی از هزینه‌ها از محل سایر منابع وزارت جهاد کشاورزی تامین خواهد شد.

وی عنوان کرد: بیش از شش میلیون تن گندم خریداری شد و بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزش آن بود و ۵۵ هزار میلیارد تومان مطالبات پرداخت شده است و قرار شد وزارت نفت بخش باقیمانده مطالبات را تأمین کند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: سعی می‌کنیم فاصله پرداخت و مطالبات کشاورزان را به حداقل برسانیم و قیمت گندم نیز مصوب و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه قیمت گندم کیلویی ۱۵هزار تومان مصوب و ابلاغ شده است، افزود: ملاک تسویه با کشاورزان همین قیمت است.

نیکبخت با بیان اینکه رئیس جمهور به بانک مرکزی دستور دادند تا یک خط اعتباری برای خرید برنج استان‌های شمالی کشور تعبیه شود، گفت: برای کسانیکه در آینده قصد وارد کردن برنج دارند شرط داریم اگر می‌خواهند یک کشتی برنج وارد کنند باید یک کشتی برنج از شمال کشور خریداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار