استاندار مازندران:

واردات محصولات کشاورزی متناسب با نیاز کشور انجام شود

«حسینی پور» با اشاره به مشکلات کشاورزان مازندران گفت: واردات محصولات کشاورزی ساماندهی و متناسب با نیاز کشور انجام شود.
کد خبر: ۶۰۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵ - 13July 2023

واردات محصولات کشاورزی متناسب با نیاز کشور انجام شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران امروز در نشستی که پس از بازدید «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی از واحد زنجیره تولید گوشت مرغ (ساوانا) در گلوگاه برگزار شد، به نقش مازندران در تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز کشاورزان استان به رغم همه مشکلات و افزایش تولید، اما در فروش و قیمت محصولات با چالش جدی مواجه هستند.

حسینی پور با بیان این که برنجکاران مازندران در یک سال گذشته به شدت در فروش محصول و قیمت کم با مشکل مواجه بوده و همچنان این معضل ادامه دارد، افزود: توقع داریم واردات محصولات کشاورزی ساماندهی و متناسب با نیاز کشور انجام شود.

استاندار مازندران با ذکر این نکته که کشاورزان با همه مشکلات در حفظ زمین کشاورزی همراه با رویکرد نظام و دولت هستند، گفت: اگر به فروش محصولات و درآمد کشاورزان بی‌توجهی شود با معضل جدی ادامه کشاورزی در استان مواجه می‌شویم.

حسینی پور از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا سیاست حمایت همه جانبه از کشاورزان مازندرانی را مورد توجه قرار دهند و تصریح کرد: مازندران در تولید گوشت مرغ هم ظرفیت بالایی دارد، اما در این بخش هم مرغداران با مشکل جدی مواجه هستند.

استان مازندران با داشتن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۱۰هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار