«مباهله» سند حقانیت اهل‌بیت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: رخداد «مباهله» سندی آشکار و پرافتخار بر حقانیت اهل بیت و امامت و ولایت است.
کد خبر: ۶۰۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ - 13July 2023

«مباهله» سند حقانیت اهل‌بیت استبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «مهدی ستوده» عصر امروز (پنجشنبه) در گرامیداشت ۲۴ ذی‌الحجه «روز مباهله» در امامزاده صالح اردبیل اظهار کرد: در مکتب اسلام رویداد‌های مختلف دارای ارزش و نشان خاص است که رخداد مباهله در این بین دارای عظمت و جایگاه والا است و ضروری است در جامعه این رویداد بیشتر مورد توجه و تبیین قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ذی‌الحجه که به نام «روز مباهله» نامگذاری شده، نبی مکرم اسلام با شایسته‌ترین عزیزان خود در مقابل «مسیحیان نجران» قرار گرفت تا لعن و نفرین بر دروغگویان و اثبات حقانیت انجام شود که به خاطر عظمت پیامبر و یاران او در این حادثه مسیحیان عقب‌نشینی کرده و از انجام مباهله پرهیز داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در این حادثه تاریخی پیامبر اکرم (ص) با همراهی اهل بیت خود که شامل حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت علی (ع) و امام حسن و امام حسین (ع) بود در حقیقت سند حقانیت اسلام و مکتب الهی را آشکار کرد تا همه دنیا بدانند که شیعه و جریان مودت امت اسلامی همواره پابرجا است.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: ما امروز باید برای نسل‌های آینده چنین حوادث و رویداد‌هایی را که متواتر و پی‌درپی در احادیث و روایات شیعه و سنی آمده، بازگو کنیم تا چنین حادثه‌ای در طول تاریخ ماندگار بوده و به تقویت جریان شیعی و مکتب اسلام کمک شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این حادثه عشق‌ورزی اهل بیت را بر مدار قرآن و کلام الهی نمایان کرد تا همه به اصالت و حقانیت نبی مکرم اسلام، دین الهی و ادامه این مسیر با هدایتگری حضرت علی (ع) به شایستگی پی ببرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اضافه کرد: ما وظیفه داریم تا چنین حوادث تاریخی را برای نسل‌های آینده به شایستگی بازگو کرده و ابعاد مختلف آن را در بیان حقانیت اسلام و دین الهی بیان کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها