استاندار مازندران:

بخش کشاورزی مازندران در ایجاد اشتغال پایدار نقش اساسی دارد

«حسینی پور» گفت: بخش کشاورزی مازندران در ایجاد اشتغال پایدار نقش اساسی دارد و با بررسی‌های صورت گرفته، ۱۴.۸ درصد اشتغال ایجاد شده در استان مربوط به بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۶۰۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ - 14July 2023

بخش کشاورزی مازندران در ایجاد اشتغال پایدار نقش اساسی داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمود حسینی پور» استاندار مازندران در نشست بررسی وضعیت کشاورزی استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون تنها ۷۰ درصد زمین‌ها در مازندران در اختیار بخش کشاورزی است و در صورت اجرای کامل راهبرد‌ها و سیاست‌های درست جهاد کشاورزی، این آمادگی را داریم تا بخش کشاورزی استان را متحول کنیم.

وی افزود: اولویت نخست در مازندران تولید محصولات مختلف کشاورزی است و برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکنون هزینه‌های زیادی داده ایم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: فعالیت در حرفه کشاورزی برای مردم مازندران مقدس است و تولید بعنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در طی سال‌های اخیر مورد توجه اساسی قرار گرفته است.

حسینی پور با عنوان اینکه این استان رتبه نخست کشوری در تولید محصولات کشاورزی را در اختیار دارد، گفت: بخش کشاورزی مازندران در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم این استان با تولید محصولات مختلف، علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی، با صادرات آن برای کشور ارزآوری مناسبی نیز دارند.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر تولید غذا بعنوان مهم‌ترین مولفه امنیت در هر کشوری محسوب می‌شود، بیان کرد: تولید غذا در اقتدار ملی کشور‌ها نقش اساسی دارد و مردم مازندران نیز با تولید محصولات کشاورزی مختلف برای تحقق این مهم نقش بسزایی دارند.

این مسئول با اشاره به ظرفیت مازندران در تولید روغن خوراکی و مرغ، بیان کرد: این استان در تولید ۱۴ نوع محصول مختلف کشاورزی رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: نرخ رشد اقتصادی این استان پس از ۱۰ سال که منفی بود اکنون به بیش از چهار درصد افزایش یافته است.

حسینی پور بیان کرد: بخش کشاورزی مازندران در ایجاد اشتغال پایدار نقش اساسی دارد و با بررسی‌های صورت گرفته، ۱۴.۸ درصد اشتغال ایجاد شده در استان مربوط به بخش کشاورزی است و بدنبال این هستیم تا این میزان نیز افزایش یابد.

وی نرخ مشارکت اقتصادی در مازندران را ۴۴.۸ درصد اعلام کرد و ادامه داد: گرایش دانش بنیان‌ها اکنون بیشتر به سمت تولیدات محصولات کشاورزی معطوف شده است که این امر علاوه بر افزایش صادرات، در افزایش بهره وری، کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت محصولات نیز نقش اساسی دارد.

استاندار مازندران با اشاره به افزایش تولید محصول گندم در سال زراعی جاری در این استان، تصریح کرد: زهکشی اراضی کشاورزی و نوسازی تجهیزات در اولویت کاری است.

حسینی پور اذعان داشت: زهکشی اراضی کشاورزی در مازندران در مقایسه با کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است و این مشکل در سطح ملی باید رفع شود.

وی، توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای را از رویکرد‌ها و سیاست‌های اصلی عنوان کرد و افزود: توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در گرو تامین زمین مورد نیاز است و در این بخش مازندران با مشکل اساسی مواجه است.

استاندار مازندران تصریح کرد: سرمایه گذاران زیادی در مازندران، علاقمند به تولید محصولات گلخانه‌ای هستند، اما نتوانستیم زمین مورد نیاز را برای آن‌ها تامین کنیم.

حسینی پور افزود: جهاد کشاورزی مازندران باید ارتقا یابد و اختیارات ویژه‌ای به رئیس سازمان داده شود تا بسیاری از کار‌ها را پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به بخش کشاورزی مازندران توجه ویژه شود علاوه بر جلوگیری از واردات بسیاری از محصولات، به یک صادر کننده قوی نیز تبدیل خواهیم شد.

استاندار مازندران با عنوان اینکه در بخش زراعت چوب هیچ سیاستگذاری دقیقی برای مازندران نشد، گفت: در صورت سیاستگذاری اصولی، علاوه بر تامین نیاز داخلی، از واردات چوب نیز جلو گیری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار