بیانیه جبهه عمل اسلامی در هفدمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه؛

پیروزی ۲۰۰۶، الهام‌بخش فلسطین و مُهر ابطال طرح خاورمیانه جدید بود

«جبهه عمل اسلامی» لبنان در هفدهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه، با تمجید از مقاومت لبنان و سلحشوری اخیر فلسطینیان در کرانه باختری، شکست پروژه شوم «خاورمیانه جدید» دشمنان را بار دیگر یادآوری کرد.
کد خبر: ۶۰۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ - 14July 2023

پیروزی ۲۰۰۶، الهام‌بخش فلسطین و مُهر ابطال طرح خاورمیانه جدید بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جبهه عمل اسلامی» لبنان به مناسبت هفدهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ با صدور بیانیه‌ای با تبریک سالروز پیروزی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به همه طوایف و جریان‌های سیاسی اعلام کرد که دشمن به دنبال تحقق پروژه «خاورمیانه جدید» بود که با سلحشوری رزمندگان جنبش حزب الله لبنان مانع از تحقق آن شد.

در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ به دنبال نابودی زیرساخت‌های اساسی لبنان و ریشه‌کن کردن هسته مقاومت مردمی و سپس فلج کردن همه نهاد‌ها و گلوگاه‌های سیاسی با هدف تحقق پروژه خاورمیانه جدید بود که ایستادگی و دلاوری مقاومت حزب الله لبنان و حمایت مردم مانع از تحقق این پروژه شوم دشمن شد.

این بیانیه می‌افزاید: رژیم صهیونیستی با تجاوز نظامی به لبنان در سال ۲۰۰۶ پس از فلسطین خنجر دومی بر قلب امت اسلامی و عربی فرود آورد تا این امت را در مشکلات و درگیری‌های فرقه‌ای بی‌نتیجه بیش از پیش سرگرم کند و از رهگذر سیاست سازش و عادی سازی روابط دیپلماتیک برخی حاکم عربی با این رژیم تضمینی برای ادامه حیات موقت و تأمین منافع این رژیم نامشروع باشد.

جبهه عمل اسلام با تمجید از نقش بزرگ جنبش حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در ممانعت از تحقق پروژه شوم «خاورمیانه بزرگ» رژیم صهیونیستی می‌افزاید: مقاومت لبنان خیال خام صهیونیست‌ها در تحقق پروژه خاورمیانه بزرگ رژیم صهیونیستی را به سراب مبدل کرد و با ایستادگی و مقاومت، شوکت و هیبت خیالی این رژیم را مقهور خود کرد و آنان را مجبور به عقب نشینی و شکست کرد.

جبهه عمل اسلام با یادآوری پیروزی‌های اخیر گروه‌های مقاومت فلسطینی در کرانه باختری علیه اشغالگران تاکید کرد: در نبرد «تموز» (جنگ ۳۳ روزه) مقاومت لبنان یک تنه در نبردی پیروز شد که ارتش‌های عربی در آن دوره از تحقق آن ناکام بودند و مقاومت توانست به تنهایی شروط خود را علیه دشمن متجاوز دیکته کند و معادله بازدارندگی را تا به امروز علیه اشغالگران تثبیت کند.

در این بیانیه با تمجید از نقش مقاومت مردمی فلسطین در سرتاسر فلسطین اشغالی و به ویژه خیزش هسته‌های جدید مقاومت در شهر‌های مختلف کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر را مبارک دانسته و پیروزی و ایستادگی مقاومت لبنان در برابر اشغالگران در جنگ «تموز» را الهام بخش و طلیعه پیروزی پی در پی گروه‌های مقاومت فلسطینی در مصاف با اشغالگران قدس دانست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار