نماینده ولی فقیه در مازندران:

همه ما باید برای حفظ نهاد خانواده تلاش کنیم

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: فرهنگ غرب امروز روی خانواده و بخصوص زن و مادر برنامه ریزی دارد که آن‌ها را آلوده و فاسد کند و همه ما باید برای حفظ نهاد خانواده تلاش کنیم.
کد خبر: ۶۰۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ - 14July 2023

همه ما باید برای حفظ نهاد خانواده تلاش کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید بر اینکه باید بر ربوبیت، ولایت و مدیریت خدا توجه کنیم، اظهار داشت: خدا بهتر از ما، مصالح ما را می‌داند و اگر حرف او را گوش کنیم به خیر و سعادت دنیا و آخرت خواهیم رسید.

وی با گرامیداشت روز خانواده و نزول سوره «هل اتی» و همچنین روز تکریم بازنشستگان به اهمیت جایگاه خانواده اشاره کرد و افزود: اسلام و ادیان و مکاتب آسمانی به نهاد خانواده و انسجام، سلامت و دیانت آن اهمیت می‌دهند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه فرهنگ غرب برای به فساد کشیدن و تباه کردن نسل تلاش می‌کند تا خانواده‌ها را متلاشی و انسان‌ها را فاسد کند، ادامه داد: فرهنگ غرب امروز روی خانواده و بخصوص زن و مادر برنامه ریزی دارد که آن‌ها را آلوده و فاسد کند و همه ما باید برای حفظ نهاد خانواده تلاش کنیم.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه برای جبهه زدن خانواده و فرزندان به مجامع دینی، مساجد، محافل معوی، اماکن زیارتی گره بزنیم و با دوستان و خانواده‌های خوب در ارنباط باشیم، اضافه کرد: در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌های سالم عضو شوند و بچه‌ها را حفظ کنیم.

وی با گرامیداشت روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان تصریح کرد: همه بشریت عضو یک خانواده هستیم و باید تعامل و ارتباطات خوب داشته باشیم بخصوص با ملت‌هایی که خوی استکباری و استعماری ندارند. بسیاری از کشور‌ها فرصتی هستند برای ما و نباید درِ کشور خودمان را به روی دنیا ببندیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در دو سال عمر دولت سفر‌ها و ارتباطاتی با کشور‌هایی که فرصت هستند برقرار شده است، اذعان داشت: آفریقا سرزمین فرصتهاست و باید با دولت‌ها، ملت‌ها و جوامعی که فرصت هستند گفت‌وگو و تعامل سازنده برقرار کنیم.

این مسئول از خدمات بهزیستی و تأمین اجتماعی تقدیر کرد و با اشاره به ۲۶ تیر روز شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان نهادی بسیار خدوم و مبارک بوده و برای نظام و کشور ما در بحث قانونگذاری و مصوبات مجلس و تطبیق با شرغ و قانون به خوبی از عهده این وظیفه برآمده و در بحث نظارت بر انتخابات نیز به خوبی از عهده وظایف و مسئولیت خود برآمده است و از آن‌ها تقدیر و حمایت می‌کنیم.

امام جمعه ساری بیان کرد: روز شعر و ادبیات آئینی و بزرگداشت محتشم کاشانی همزمان با اول محرم را گرامی می‌داریم و پیشاپیش فرا رسیدن ماه محرم را تسلیت عرض می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان ادامه داد: در جلساتی که با حضورشان در استان برگزار شد تذکرات و تأکیداتی داشتیم و انتظار داریم موارد، عملیاتی شود چراکه کشاورزان ما مظلوم هستند و هزینه تولید گران و سنگین است و باید توجه بیشتری شود.

آیت الله محمدی لائینی با تشکر از تجمعات غدیر در استان گفت: با برپایی جشن‌های خیابانی، موکب‌ها، پذیرایی و... غدیر تجلیل شده است و برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته باشکوهتر برگزار شد.

امام جمعه ساری اضافه کرد: در هفته عفاف و حجاب قرار داریم و به این مناسبت بانوان همایش‌های خوبی برگزار کردند و از همه تقدیر و تشکر دارم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت ۲۵ ذی الحجه روز بخلافت ظاهری رسیدن امام علی (ع) یادآور شد:  از فضائل و مناقب امام علی (ع) بسیار سخن گفته شده است. در حوزه سیاست و حکومت سه بار پای علی (ع) را به میدان کشیدند؛ یکی در جریان غدیر خدای بزرگ علی (ع) را به عنوان خلیفه و وصی پیامبر و امام مردم بعد از پیامبر معرفی کرده است، دوم بعد از قتل عثمان، مردم علی (ع) را وارد سیاست کردند و در این دو مورد بی‌وفایی کردند.  

وی اضافه کرد: بار سوم مردم به میدان آمدند و امروز این انقلاب اسلامی به نام حکومت عدل علوی شکل گرفته است و حکومت علی (ع) را به میدان آوردیم و سر عهد خودمان ماندیم و اگر بی‌وفایی کنیم و علمدار انقلاب را حمایت نکنیم هزینه بسیار سخت‌تر از هزینه‌های قبل خواهیم داد.

امام جمعه ساری گفت: همه ما به انقلاب ایمان داریم و ولی فقیه را تنها نخواهیم گذاشت و پای حکومت حق عدل علوی تا آخر ایستاده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بدنه مردم سالم است و نفوذی‌ها بر علیه نظام توطئه می‌کنند و ابزار دشمن هستند، خاطرنشان کرد: بخشی از مسئولین ناکارآمد و خائن در حق مردم ظلم می‌کنند و به آن‌ها تذکر می‌دهم نامردی نکنند و گره‌ها را باز کنند و کار مردم را راه بیندازند و مانع تراشی نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها