امام جمعه یاسوج:

شورای نگهبان مدافع ارزش‌های اسلامی و قانون اساسی است

آیت‌الله «حسینی» گفت: شورای نگهبان تأسیس شد تا از ارزش‌های اسلامی و حکومتی و از قانون مقدس و شرع اسلام دفاع کند و تا امروز هم محکم ایستاده تا جامعه و نظام ما آسیب نبیند.
کد خبر: ۶۰۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ - 14July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، آیت‌الله «سید نصیر حسینی» امام جمعه یاسوج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ۲۶ تیر سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی، اظهار داشت: این نهاد تأسیس شد تا از ارزش‌های اسلامی و حکومتی و از قانون مقدس و شرع اسلام دفاع کند و قانون را تفسیر کند و تا امروز هم محکم ایستاده تا جامعه و نظام ما آسیب نبیند.

وی با بیان اینکه در آستانه آغاز سال جدید هجری قمری و آغاز دهه محرم و ایام عزای حسینی هستیم، افزود: همه وظیفه و افتخار داریم که عزادار اباعبدالله الحسین (ع) باشیم و محافل و مساجد و هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌ها باید تلاش کنند برنامه‌هایی در شأن ابی عبدالله برگزار شود.

امام جمعه یاسوج به اهداف قیام عاشورا اشاره داشت و خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن دین اسلام قیام کرد زیرا دین در خطر بود، همانطور که فرمود اگر دین با قتل من زنده خواهد شد پس ای شمشیرها مرا دریابید.

حسینی بیان داشت: اگر افکار کسانی مثل یزید و معاویه که هیچ اعتقادی به اسلام و قرآن نداشتند حاکم می‌شد دین اسلام را از بین می‌بردند، اما قیام امام حسین (ع) این حرکت هولناک علیه دین را خنثی کرد.

وی با اشاره به معنویات سفر زیارتی حج، ابراز داشت: سفر حج سفری به‌یاد‌ماندنی و دارای تنوع عبادی است و همه مسلمانان باید تلاش کند تا دیر نشده آن را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار