استاندار مازندران:

باغات غرب مازندران با نگاه صادرات‌محور فعال شوند

«حسینی‌پور» فعال کردن باغات غرب استان مازندران را به عنوان مرکز اصلی تولید محصولات باغی ضروری برشمرد و گفت: این باغات با نگاه صادرات‌محور باید فعال شود.
کد خبر: ۶۰۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ - 14July 2023

باغات غرب مازندران با نگاه صادرات محور فعال شوندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ما آمادگی برای انجام کار فاخر را داریم، زیرا وجود پایانه صادراتی برای غرب مازندران دارای اهمیت است و باید مسائل حقوقی فراروی آن حل و فصل شود.

وی فعال کردن باغات غرب استان را به عنوان مرکز اصلی تولید محصولات باغی ضروری برشمرد و بیان داشت: این باغات با نگاه صادرات محور باید فعال شود.

این مسئول از کیوی به عنوان محصول استراتژیک یاد کرد و افزود: میدان وسیعی شامل روسیه، چین و هند وجود دارد و باید برای ورود به این بازار‌ها برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

حسینی پور با بیان این که سال گذشته اقدامات مهمی را برای صادرات کیوی انجام دادیم، ادامه داد: توانستیم مشکل موجود در بازار هند را حل کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم برنامه ویژه‌ای را برای غرب مازندران اجرا کنیم تا این منطقه به هاب صادرات مرکبات و کیوی و گل و گیاه تبدیل شود.

حسینی‌پور به مزیت‌های غرب مازندران اشاره کرد و درباره پایانه صادرات گل و گیاه در غرب استان اذعان داشت: جلساتی را با سرمایه‌گذار داشتیم و یک سری مسائلی در درون مجموعه وجود دارد که باید حل و فصل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها