جدیدترین تحولات میدانی سوریه؛

کنترل ارتش سوریه بر کوه راهبردی «کشکار»/ انهدام تونل 350 متری تروریست‌ها

ارتش سوریه یک منطقه دیگر در حومه شمالی لاذقیه را به کنترل خود در آورد و حمله تروریست‌ها به روستای «العزیزیه» در حومه جنوبی حلب را دفع کرد.
کد خبر: ۶۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ - 30November 2015

کنترل ارتش سوریه بر کوه راهبردی «کشکار»/ انهدام تونل 350 متری تروریست‌ها

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از رسانههای سوری، نیروهای ارتش و مسلح سوریه کوه کشکار در حومه شمالی لاذقیه واقع در غرب این کشور را به کنترل خود در بیاورند.

در همین راستا یک منبع نظامی گفت: نیروهای ارتش سوریه بعد از از بین بردن آخرین کانون گروههای تروریستی مرتبط با نظام اردوغان و انهدام مخفی گاههایشان بر کوه کشکار در حومه شمالی لاذقیه کنترل یافتند.
 
این منبع افزود: یگانی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه با کمک گروههای دفاع مردمی عملیاتی منحصر به فرد و برق آسا علیه مراکز تجمع گروههای تروریستی انجام دادند و طی آن موفق شدند بر کوه کشکار در شمال غرب «دیرحنا» در حومه شمالی لاذقیه کنترل یابند.
 
 وی اظهار داشت که عملیات کنترل بر این کوه بعد از وارد آمدن خسارتهای سنگین به عناصر تروریستی و تجهیزات نظامی آنها محقق شد و یگانهای مهندسی ارتش سوریه بمبهایی را که تروریستها قبل از فرار خود کارگزاری بودند خنثی ساختند.
 
 یگانهای ارتش سوریه دو روز قبل تپه های «الرحملیه» و «الخضر» در شمال شرق شهر لاذقیه را به کنترل خود در آورده بودند.
 
 یگانهای ارتش سوریه حدود یک هفته قبل نیز روستای «المرکشلیه» و و تپه «کتف الغدر» و «الملوحه» در لاذقیه را به کنترل خود در آورده بودند و دهها تن از تروریستها از جمله «رشید بکداش» مشاور نظامی گروه تروریستی «جیش المجاهدین» و «عباس الحجازی» فرمانده گروه تروریستی گردان «ماهر حجازی» را به هلاکت رساندند.
 
 و خبر دیگر اینکه نیروی هوایی ارتش سوریه مراکز تجمع و مقرهای گروههای تروریستی در حومه حماه، ادلب، و دیرالزور را بمباران کردند.
 
دفع حمله تروریستها به روستای العزیزیه
 
ارتش سوریه حملات گروههای تروریستی جبهه النصره و احرار الشام را به روستای العزیزیه در حومه جنوبی حلب واقع در شمال سوریه را دفع و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.
 
در این تلاش ناکام گروههای تروریستی، 50 تن از آنها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.
 
انهدام تونل 350 متری تروریستها
 
نیروهای ارتش سوریه همچنین یک تونل 350 متری متعلق به گروه تروریستی «جیش الاسلام» را در جوبر واقع در حومه دمشق منهدم کردند.
 
عناصر مسلح از این تونل برای جابجایی و نقل و انتقال تجهیزات و مهمات استفاده میکردند.
 
کشته شدن دستکم 93 فرد مسلح
 
ارتش سوریه در عملیات مختلف خود دستکم 93 فرد مسلح را کشته و کوه راهبردی کشکار در ریف حلب را به کنترل خود در آورد.
 
بیش از 50 عنصر مسلح در جریان حمله به روستای العزیزیه در ریف جنوبی شهر حلب کشته شدند و اخبار منتشره درخصوص کنترل گروههای مسلح بر این روستا تکذیب شد.
 
نیروهای ارتش سوریه این عناصر مسلح را که متعلق به دو گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره و جنبش احرام الشام مجبور به عقب نشینی کردند.
 
 یگان های ارتش سوریه همچنین یک خمپاره انداز و یک خودروی زرهی و چهار دستگاه خودروی مجهز به تیربار گروه تروریستی داعش را در دامنه کوه الهیال و اطراف چاه گاز الشاعر و روستای افرفحانیه در ریف شرقی شهر حمص منهدم کردند.
 
 گروه وابسته به مخالفان خارج نشین نظام سوریه موسوم به "دیده بان سوریه" اعلام کرد که ارتش سوریه طی دو روز گذشته 42 عضو گروههای مسلح مختلف را در مناطق این کشور از پای درآورد.
 این درحالی است که نبردهای شدید با عناصر مسلح در اطراف روستای معان در ریف شمال شرقی شهر حماه همچنان ادامه داد.
 
خبرنگار شبکه العالم در حلب گفت که در جریان حمله راکتی عناصر مسلح به محله الموکامبو در این شهر، شماری کشته یا زخمی شدند.
 
 عناصر مسلح چند راکت به محلههای مسکونی شهرک ازرع در ریف شهر درعا نیز شلیک کردند.
 درگیری هایی نیز بین ارتش سوریه و گروههای مسلح در جبهه زبدین در منطقه غوطه شرقی در ریف دمشق روی داد.
 
 عمر ابو الفاروق یکی از سرکردگان میدانی گروه مسلح موسوم به "تیپ شهداء الاسلام" به همراه شمار دیگری از عناصر مسلح در درگیری با ارتش سوریه در شهر داریا در غوطه غربی در ریف دمشق کشته شد.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار