معاون تعاون اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خبر داد؛

برپایی میز خدمت مشاوران ایثارگران وزرا در مشهد

«خدیوی» از برپایی میز خدمت با حضور مشاوران ایثارگران وزرا از ۴۰ وزارتخانه و سازمان در دستگاه‌های اجرایی استان در راستای حل مشکلات ایثارگران مرتبط با هر دستگاه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۲۵ و ۲۶ تیر خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ - 15July 2023

برپایی میز خدمت مشاوران ایثارگران وزرا در مشهدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری ویژه سفر استانی مشاوران امور ایثارگران وزرا به مشهدالرضا با حضور «رضا رحیمی‌نسب» مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی، «صدیقه خدیوی» معاون تعاون اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و جمعی از اصحاب رسانه‌های استان امروز در سالن شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد.

صدیقه خدیوی در تشریح جزئیات ویژه‌برنامه میز خدمت مشاوران وزرا در خراسان رضوی اظهار داشت: این برنامه، هشتمین سفر استانی مشاوران امور ایثارگران وزرا خواهد بود. در این سفر قرار است مشاوران وزرا به همراه مدیران‌کل در روزهای ۲۵ و ۲۶ تیر در هر دستگاه حضور پیدا کنند و با برپایی میز خدمت، ایثارگران مرتبط با هر دستگاه مشکلات خود را مطرح کنند.

وی افزود: بعد از ظهر ۲۶ تیر شورای اداری استان با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و مشاوران وزرا برگزار خواهد شد و نتایج میز خدمت جمعبندی می‌شود. امیدواریم این نشست مصوبات خوبی داشته باشد.

معاون تعاون اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: در این برنامه مشاوران وزرای نفت، نیرو، اقتصاد، جهاد کشاورزی، اطلاعات، آموزش‌وپرورش، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های ثبت‌احوال، محیط‌زیست، انرژی اتمی، بهزیستی، امور استخدامی کشور، صداوسیما، آبفا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، نهاد ریاست جمهوری، کمیته امداد، بانک رفاه، صندوق بازنشستگی، به همراه نماینده شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و البته اعضای دبیرخانه شورای مشورتی وزرا حضور دارند و به مشکلات مراجعان در هر اداره رسیدگی خواهند کرد.

میز خدمت هشتم، از طرح سپاس تا توجیه بخش‌نامه‌ها

رحیمی‌نسب در ادامه با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: ایثارگران گاهی اوقات حتی موفق به ملاقات حضوری با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی نمی‌شوند که حضور مشاوران وزرا در دستگاه‌های استانی فرصت مغتنمی است تا فرآیند پیگیری و پاسخگویی به ایثارگران با سرعت و سهولت بسیار بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: مأموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یک نقش ناب و محوری است؛ آن هم در فرهنگی که می‌تواند نجات‌بخش ما در تنگناها باشد و تا به امروز نیز دلیل اصلی پویایی کشور بوده‌اند.

مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی گفت: این هشتمین سفر استانی مشاوران وزراست که در استان خراسان رضوی برپا می‌شود و در جریان آن ضمن اینکه طرح سپاس با سرکشی از ایثارگران دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، توجیه دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها با محور قرار دادن قوانین ایثارگری صورت می‌گیرد و نقاط ضعف و قوت هر دستگاه نیز دراین‌باره سنجیده و احصا خواهد شد.

وی ابراز کرد: حُسن حضور این افراد در میزهای خدمت سه‌روزه تیرماه آن است که علاوه بر رسیدگی، مشکلاتی که راه‌حل روشنی برای آن‌ها وجود نداشته باشد، وجه ضمانت دارد که در سریع‌ترین زمان ممکن به شخص اول دستگاه مربوطه منعکس شود. البته اصل بر این است که اتوماسیون و میز کار الکترونیک ارتباط ایثارگران با مدیران به‌صورت کشوری اصلاح شود تا نسبت به برگزاری میزهایی خدمت در قالب سفر استانی مشاوران وزرا بی‌نیاز شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها