مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس سمنان:

برگزیدگان جشنواره جایزه ادبی «یوسف» سمنان معرفی شدند

«مصطفوی‌فر» گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره ادبی یوسف در سمنان برگزار شد و ۷ اثر به عنوان آثار برتر برای رقابت در سطح ملی معرفی شدند.
کد خبر: ۶۰۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ - 16July 2023

«فاطمه مصطفوی‌فر» مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره ادبی یوسف در سمنان برگزار شد و افراد برگزیده برای رقابت در سطح ملی معرفی شدند.

مصطفوی‌فر با اشاره به اینکه موضوع وحدت ملی و ایران قوی از سرفصل‌های مهم این رویداد ادبی در سال جاری است افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی قهرمان دفاع مقدس و جبهه مقاومت و تشریح اهمیت همبستگی و وحدت ملی در تحقق شکل گیری ایران قوی از مهمترین اهداف برپایی این رویداد ادبی است.

وی گفت: از زمان اعلام فراخوان جشنواره جایزه ادبی یوسف، ۲۸۰ اثر در سه بخش بزرگسال، نوجوان و ویژه وحدت ملی به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال و پس از داوری، ۷ اثر به عنوان آثار برتر در عرصه ملی شناخته شد.

مصطفوی‌فر متذکر شد: در بخش بزرگسال اثر «کوپن پرواز» از مرتضی عرب حجی، «یه پرچم» از هادی جعفری و «سنجاق سینه» از الهه طاهریان به عنوان سه اثر اول تا سوم شناخته شدند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در بخش نوجوان، اثر «لالایی برای حسن» از زهرا مرادی حقیقی، «بند کفش» از فاطمه زهرا اکرامی، اثر «پسر کوچولو» از میعاد مسعودیان، حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در بخش ویژه وحدت ملی نیز اثر «حسرت یخی» از زهره صدیقی به عنوان رتبه سوم شناخته شدند.

همچنین ۲ اثر «مثل تو» از محبوبه حاجیان نژاد، «گلستان ابراهیم» از معصومه احسانی جز آثار مطلوب و شایسته تقدیر این جشنواره معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها