با حضور رئیس بنیاد شهید؛

عوامل «آبروی کوچه‌ها» و ۲۶ خانواده شهید تجلیل شدند

عوامل مستند برنامه آبروی کوچه‌ها با و خانواده ۲۶ شهید با حضور قاضی‌زاده هاشمی تجلیل شدند.
کد خبر: ۶۰۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 16July 2023

عوامل «آبروی کوچه‌ها» و ۲۶ خانواده شهید تجلیل شدندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین اختتامیه سری مستند‌های آبروی کوچه‌ها و آغاز سری جدید این مستند‌ها با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، «سعید اشناب» مدیر شبکه پنج سیما و عوامل تولید برنامه مستند آبروی کوچه‌ها امروز ۲۵ تیر در هتل انقلاب برگزار شد.

قاضی زاده هاشمی در بخشی از برنامه اظهار داشت: بعد گذشت سال‌ها از جنگ ممکن است وقایع از یاد‌ها برود، لازم است برای نسل نو قهرمانان واقعی جامعه معرفی بشوند، بهترین کسانی که می‌توانند به خوبی درمورد شهدا صحبت کنند کسانی هستند که او را درک کرده باشند.

وی افزود: همسر، فرزندان و والدین شهدا بزرگترین رسانه معرفی شهدا هستند. در دیدار با رهبر انقلاب ایشان به خانواده شهدا گفتند شما باید معرف شهدای خود در بین مردم باشید. ایشان فرمودند کسانی که قابل افتخار برای یک محله و شهر هستند شهدا هستند.

قاضی زاده هاشمی گفت: شهدا آبروی کوچه و محلات ما هستند که باید همه افراد محل با این خانواده‌ها آشنا شوند. این کاری که صورت گرفت با همین تفکر بود و سلسله برنامه‌های با صدا وسیما و رسانه‌ها از جمله مهمانی مامان آشنایی دختران با شهدا و ابروی کوچه‌ها، آشنایی اهالی محل با خانواده شهدا از جمله این برنامه بود.

وی در پایان بیان داشت: این این رسالت زینبی صحبت از شهدا بر دوش خانواده‌ها است، این عزیزان می‌توانند تمدن سازی و مکتب سازی کنند و نهضت مکتب سازی روی دوش آنان است.

اشناب در این مراسم یادآور شد: ۲ سال پیش اتفاقی بدی در اواخر شهریور رخ داد و اسم برخی کوچه‌ها که به نام شهدا بود تغییر کرد. در همان روز‌ها کسی با من تماس گرفت و گفت شما چند قسمت برنامه آبروی کوچه‌ها که چند سال پیش تولید شده را چرا پخش نمی‌کنید. بررسی کردم و دیدم در کمال حیرت کار تولید شده پخش نشده و انگار ذخیره شده بود برای این دوران. ما این مستندها را پخش کردیم و فصل جدید تولید شد و انشالله سری بعد هم تولید آن به زودی آغاز می شود.

در این مراسم با حضور سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید از ۲۶ خانواده شهید تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار