دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

خارج شدن کنترل اوضاع کرانه باختری از دستان رژیم صهیونیستی

سران و مقامات سابق و فعلی رژیم صهیونیستی با صدور هشدار‌هایی نسبت به خارج شدن کنترل اوضاع کرانه باختری از دستان کابینه و ارتش این رژیم ابراز نگرانی شدید کردند.
کد خبر: ۶۰۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳ - 16July 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پس از تشدید قابل توجه و چشمگیر عملیات‌های موفقیت‌آمیز گروه‌های مقاومت فلسطینی در سرتاسر کرانه باختری و عدم توانایی پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی در روبرو شدن و کنترل روند رو به رشد این عملیات‌ها، برخی از سران و مقامات سابق و فعلی این رژیم با صدور هشدار‌هایی تند و شدیدالحن نسبت به آنچه که از آن به عنوان خارج شدن کنترل اوضاع کرانه باختری از دستان کابینه و ارتش این رژیم نام بردند، ابراز نگرانی شدیدی کردند.

اوضاع کرانه باختری و درکل سرزمین‌های اشغالی که قبل از روی کار آمدن کابینه افراطی و تندرو نتانیاهو و اقدامات و عمکرد نادرست و غیراصولی آن‌ها در برخورد با فلسطینیان و اهانت‌های متوالی نسبت به اماکن مقدس مسلمانان و همچنین ترور فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی از آرامش نسبی برخوردار بود با روی کار آمدن کابینه نتانیاهو به یک‌باره زیر و رو شد و آن آرامش شکننده به جنگ و درگیری و انجام عملیات‌های متعدد مقاومتی علیه نظامیان صهیونیست تبدیل شده است.

خارج شدن کنترل اوضاع کرانه باختری از دستان رژیم صهیونیستی

البته در بحرانی شدن اوضاع کرانه باختری و از کنترل خارج شدن آن از دستان کابینه رژیم صهیونیستی علل و عوامل متعددی دخیل هستند، ولی شاید بتوان گفت سه عامل در این وضعیت نقش مهم و اساسی را ایفا کردند. نخستین عامل اهانت و هتک حرمت متعدد و متوالی صهیونیست‌ها و شهرک‌نششینان صهینیست نسبت به مسلمانان و اماکن مقدس آن‌ها بوده است. زیرا هجوم‌های گاه و بیگاه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان جهان رفته رفته اوضاع نسبتا آرام سرزمین‌های فلسطینی را متشنج کرده و این منطقه را اسیر بحرانی فراگیر و دائمی کرده است.

عامل دوم در بحرانی شدن وضعیت امروز کرانه باختری حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بود. این اقدام اشتباه نظامی تل‌آویو بدون آن که دستاوردی مناسب و قابل قبول برای این رژیم اشغالگر داشته باشد با مقاومت بی‌نظیر و مثال‌زدنی مبارزان جنبش مقاومت اسلامی و مورد اصابت قرار دادن نقاط و اماکن مهم و نظامی رژیم صهیونیستی شکست و ناکامی دیگری را در کارنامه این رژیم ثبت و ضبط کرد.

خارج شدن کنترل اوضاع کرانه باختری از دستان رژیم صهیونیستی

اما نقطه سیاهی که در کارنامه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به جنبش جهاد اسلامی فلسطین به چشم می‌خورد این است که در جریان این حملات که به رفح، غزه و خان‌یونس انجام شده است چندین فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی از جمله «جهاد الغنام»، «خلیل البهتینی» و «مبارک عزالدین» به شهادت رسیده‌اند. در واقع اقدام به ترور این فرماندهان نیز یکی دیگر از علل مهم و قابل توجه در بحرانی‌تر شدن اوضاع کرانه باختری بوده است.

دیگر عاملی که کمک کرد تا اوضاع کرانه باختری به نقطه غیرقابل بازگشت امروز برسد و کنترل وضعیت از دستان کابینه رژیم صهیونیستی هم خارج شود، حمله نظامی ارتش این رژیم اشغالگر به شهر و اردوگاه جنین بود. رژیم صهیونیستی که با هدف اشغال این شهر به جنین لشکرکشی نظامی کرده بود برای نخستین بار با مقاومتی سازمان یافته از سوی گروه‌های مقاومت جنین روبرو شد به صورتی که خسارت‌های فراوانی را متحمل شد و در نهایت نیز با خفت و خواری از این شهر عقب نشینی کرد.

خارج شدن کنترل اوضاع کرانه باختری از دستان رژیم صهیونیستی

در هر صورت شرایط امروز کرانه باختری و عملیات‌های مقاومتی غالبا موفقی که توسط مبارزان مقاومت فلسطینی علیه نظامیان صهیونیست انجام می‌شود موجب شده تا برخی از سران و مقامات سابق و فعلی رژیم صهیونیستی به خارج شدن کنترل اوضاع کرانه باختری از دستان کابینه نتانیاهو اشاره کنند و با صدور هشداری نسبت به عواقب جبران ناپذیر و بسیار خطرناک آن برای تل‌آویو هشداری بدهند.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که از دست دادن کنترل کرانه باختری برای رژیم صهیونیستی برابر با اجبار نظامیان این رژیم برای خروج و عقب نشینی دائمی از این منطقه است که این موضوع خود زمینه‌ساز تضعیف هرچه بیشتر پایه‌های لرزان و سست رژیم صهیونیستی خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها