مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران خبر داد؛

تصویر زیست عفیفانه و بی‌آلایش شهدا در مستند «آبروی کوچه‌ها»

رضایی گفت: مستند «آبروی کوچه‌ها» در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در خصوص زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان است که شامل روایاتی دیدنی از زیست عفیفانه، بی‌آلایش و سراسر پند و عبرت آنها است که باعث شناخت مخاطب با زندگی شهدا می‌شود.
کد خبر: ۶۰۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ - 17July 2023

آیین اختتامیه مستند آبروی کوچه‌ها به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین اختتامیه فصل اول مستند ۲۶ قسمتی «آبروی کوچه‌ها» روز گذشته (یکشنبه) با حضور «سید‌ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، «عباسعلی رضایی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، «محسن برمهانی» معاون سیما، «سعید اشناب» مدیر شبکه پنج و جمعی از مدیرانان کل و معاونان مربوطه همراه با تجلیل از خانواده شهدا‌ی شهرستان‌های استان تهران در مجموعه هتل انقلاب تهران برگزار شد.

«عباسعلی رضایی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این مراسم با قدردانی از همه دست‌اندرکاران ساخت مجموعه «آبروی کوچه‌ها» که با زبان روان، ساده و گویایی از والدین معظم شهدا، همرزمان و نزدیکان شهدا به بیان سیره اخلاقی و رفتاری شهدا می‌پردازد، اظهار داشت: مستند «آبروی کوچه‌ها» در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در خصوص زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان است که شامل روایاتی دیدنی از زیست عفیفانه، بی‌آلایش و سراسر پند و عبرت آنها است که باعث شناخت مخاطب با زندگی شهدا می‌شود.

وی همچنین از ساخت بیش از دو هزار عنوان مستند خاطرات شفاهی والدین شهدا و جانبازان در سال گذشته خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال نیز دو هزار و ۵۰۰ مستند مصاحبه تاریخ شفاهی با والدین شهدا و جانبازان در دستور کار است.

رضایی تصریح کرد: در حوزه چاپ و نشر کتاب، سال گذشته کتاب فاخر «فرماندهان شهید» در شهرستان‌های استان تهران رونمایی شد و امسال نیز کتاب «قلعه قیام» با موضوع قیام خونین مردم سردشت و ورامین در خرداد سال ۱۳۴۲ در دست چاپ است که به‌زودی رونمایی خواهد شد.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای رسالت اصلی خودش که همانا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، امسال فیلم سینمایی «دست ناپیدا» را خواهد ساخت که مراحل ابتدایی آن از جمله نگارش فیلم‌نامه و انتخاب عوامل انجام شده است و به زودی کلید می‌خورد. در دو مورد هم، در مرحله نگارش فیلمنامه هستیم که به روایت زندگی سردار شهید «یدالله کلهر» و سردار شهید حاج «کاظم نجفی رستگار» است.

در این مراسم از خانواده‌های معزز شهیدان سجاد عفتی، محمود شفیعی، علی بلورخانی، علی امرایی، داوود غفاری، حمید دنیا مالی، امیر کمندی، مجید خدابنده‌لو، بهنام میرزاخانی، رضا شفیعی، سید محمد حسینی فردویی، حسین نعمتی، محسن گلستانی، قدرت تقی زاده، علیرضا رضایی، مسعود کرمانی، مرتضی ابراهیمی، مهدی بختیاری، میثم نجفی، مصطفی محمد میرزایی، سعید انصاری، عباس آبیاری، مهدی قاضی‌خانی، بشیر توانایی‌پور، حمیدرضا زمانی، رضا مؤمنی و سعید شاهدی تجلیل شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار