گروه اخبار داخلی دفاعپرس_ سمانه حسنخانی؛ «شناخت مخاطب، شناخت آرایش حقیقی صحنه تبلیغات جهانی برای داشتن موضع تهاجمی و برخورداری از روحیه جهادی» برای نسل نوجوان و جوان در مقام صاحبان و سازندگان آینده کشور نکات کلیدی سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار اخیر فضلا، طلاب و مبلغین حوزههای علمیه بود.
موارد مذکور از لوازم تبلیغ موثر و بهروزی هستند که معظم له بر آن در تبلیغات تاکید داشتند.
امروز در عصر علم و تکنولوژی، دشمنان نظام جمهوری اسلامی پس از مرگ یک دختر ایرانی (مهسا امینی) اغتشاشاتی با محوریت هجمه بر عفاف و حجاب را به راه انداختند و آن را بهانهای برای براندازی نظام اسلامی قرار دادند.
در این آشوبی که به راه افتاد همه اقشار جامعه از مذهبی و غیر مذهبی از لائیک و همجنسگرا، اپوزسیون خارج نشین و منافق داخلی و.... به بحث و تبادل نظر پرداختند.
جریانی که موقعیت را مناسب دید تا از آب گل آلود ماهی بگیرد به دین اسلام، اعتقادات و فرهنگ یک جامعه مسلمان تا آنجا که توانست تاخت تا بتواند عفت عمومی زنان ایرانی را به سخره گرفته و این موضوع را از دین و اسلام جدا کند.
در این جنگ ترکیبی که با نقشآفرینی رسانههای معاند به راه افتاد و همچنان در کشور شاهد ترکشهای آن هستیم جایگاه فضلا، طلاب و مبلغین حوزههای علمیه را در روشنگری و آگاه سازی جامعه متاسفانه اگر هم بود ما کمرنگ دیدیم.
آیا آنها آرایش حقیقی صحنه تبلیغات جهانی را شناختند تا موضع تهاجمی را با روحیه جهادی به خود بگیرند و در بزنگاههای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور مثمرثمر داشته باشند؟
رهبر انقلاب اسلامی نیاز کشور به فعالیتهای تبلیغاتی متکی بر تحقیق را بسیار بیشتر از فعالیتهای کنونی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن مجید درباره تبلیغ و ابعاد و ظرایف آن، گفتند: دین خدا در سطح تودههای مردم جز با تبلیغ صحیح تحقق نمییابد؛ بنابراین مخاطب معظم له که در حوزههای علمیه هستند کجای این داستان بودند و کجا نوجوان دهه هشتادی و نودی را با هجمههای رسانههای دشمنان آشنا کردند.
امروزه تبلیغ با ابزارهای مختلف همچون اینترنت و هوش مصنوعی توسعه فراوان یافته است و طلاب حوزوی باید از این ابزارها نهایت استفاده را کرده و با به روز ساختن خود نوجوانان و جوانان را با واقعیت دین آشنا کنند.
متاسفانه شاهدیم که برخی از نوجوانان و جوانان ایرانی بعد از این اتفاق تلخ و آشوبها دین گریز شدهاند و ایمانشان تضعیف شده است. در این شرایط میطلبد که یک طلاب دلسوز و آشنا به مفاهیم دینی با مطالعه کافی و استفاده مطلوب از فضای مجازی جوان ایرانی را با کلامی فصیح و بلیغ به فضای امن دین نزدیک کند تا مسیر خطا را در پیش نگیرد.
فضای مجازی با رشد مضاعف امروز به عنوان یک رسانه جدید برای عرضه محتوا و تبلیغ در جهان مطرح است. در هر زمان و مکانی با کل عالم دنیا میتوان در تماس بود؛ به معنای منبری در هر زمان و مکان برای تمامی مخاطبان با تفکرهای مختلف.
تمام فضای وب دنیا محور تعامل میشود و فضای تعاملی پرسشوپاسخ و بسترهای ارتباطی را بین طلبه و مخاطبینش فراهم میسازد. جوان امروزی بیشتر از آنکه پای منبر بنشیند، از کامپیوتر یا موبایش استفاده میکند. بنابراین، طلاب حوزه علمیه باید تمام فضای تبلیغی، پژوهشی، آموزشی و یا حاکمیتی خود را بهروز کنند تا تلاششان تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام/341