رئیس دانشگاه تبریز:

پژوهش و فناوری به سمت حل مشکلات جامعه حرکت کند

«نصرالله‌زاده» گفت: پژوهش در سال‌های قبل برای دانشگاه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار نبود اما اکنون بخوبی توسعه پیدا کرده و فناوری نیز باید پا به پای پژوهش رشد کرده و به سمت حل مشکلات جامعه حرکت کند.
کد خبر: ۶۰۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ - 17July 2023

پژوهش و فناوری به سمت حل مشکلات جامعه حرکت کندبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «صفر نصراله‌زاده» رئیس دانشگاه تبریز، امروز، ۲۶ تیرماه، در نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌های منطقه شمالغرب کشور در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: پژوهش در سال‌های قبل برای دانشگاه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار نبود اما اکنون بخوبی توسعه پیدا کرده و فناوری نیز باید پا به پای پژوهش رشد کرده و به سمت حل مشکلات جامعه حرکت کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ارتباط خوب و ۱۰۰ درصدی بین فناوری و جامعه برقرار نشده اما تلاش خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: نوشتن مقاله ابتدای دست‌یابی به فناوری است و اصلاً مرجعیت علمی از تحقیق و پژوهش شروع می‌شود.

نصراله‌زاده با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۷ خرداد سال ۱۳۹۶ در خصوص وظایف دانشگاه، گفت: ایشان وظیفه‌ی اصلی دانشگاه را تولید علم و عالِم عنوان کرده‌اند ولی اکنون برخی افراد می‌گویند ما به دانشمند نیاز نداریم.

رئیس دانشگاه تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: امروز شاهد هستیم که معاونت آموزشی در سطح دانشکده‌ها بخوبی جا افتاده است ولی بحث پژوهش و فناوری همچنان ناشناخته مانده است و بخش ناچیزی از پایان‌نامه‌ها با هدف حل مشکلات جامعه نوشته می‌شود و مابقی صرفاً برای فارغ التحصیل شدن است؛ لذا ما باید ارتباط نزدیکی بین دانشگاه با جامعه و صنعت تعریف کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار