حضور حداکثری، اقتدار ملی/ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری:

«خود اکثریت‌پنداری» ترفند دشمن برای ضربه زدن به انتخابات است

«جان‌نثاری» گفت: خود اکثریت‌پنداری ترفند دشمن برای مردم ما است. دشمن می‌گوید مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و انتخابات سردی خواهیم داشت؛ اما طبق نظرسنجی‌ها شاهد مشارکت بسیار خوب مردم خواهیم بود.
کد خبر: ۶۰۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ - 18July 2023

خود اکثریت پنداری، ترفند و فریب دشمن برای ضربه زدن به انتخابات استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «محمدرضا جان‌نثاری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری  امروز (سه‌شنبه) در همایش دهیاران استان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از منظر الگوی ساختاری و تشکیلاتی از حکومت امیرالمومنین (ع) الگو می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عاشورا منشأ الهام و الگوی جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: از آنجایی که انقلاب اسلامی به عاشورا گره خورده است، وقتی ایام ماه محرم فرا می‌رسد، حال و هوای خاصی را تجربه می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: انقلاب اسلامی دو بال دارد؛ یکی شهادت و عاشورا و دیگری مهدویت، انتظار و امید.

وی درخصوص برگزاری انتخابات نیز گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات است که نباید ساده از آن گذشت. وای به حال کسانی که کاری می‌کنند که نظام اسلامی تضعیف شود.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفتمان بی‌بدیلی را به دنیا ارائه کرده و دکترین نظام ما بی‌نظیر و بر مبنای مردم‌سالاری دینی است، بیان کرد: وجود دهیاری‌ها نمونه بارز مردم‌سالاری دینی است و مردم شورای روستایی را انتخاب می‌کنند و شورا، دهیار را انتخاب می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: کجای دنیا از کمترین واحد تقسیماتی تا بزرگترین واحد تقسیماتی کشور مردمی اداره شود. دهیاری‌های ما بسترساز نظام حکومت مردم‌سالار هستند و این فرهنگ مردم‌سالاری از روستاها شروع می‌شود.

جان‌نثاری متذکر شد: قوام این نظام مردم‌سالار به حضور مردم است؛ لذا اهمیت انتخابات از منظر شرع، قانون، عقل، مصلحت، هویت ایرانی و... حائز اهمیت است. 

وی با بیان اینکه در این کشور مردم‌سالاری دینی حاکم است و احکام اسلام با جمهوریت به منسه ظهور می‌رسد؛ از این رو انتخابات بسیار مهم است، اضافه کرد: همه انتخاباتی که در جمهوری اسلامی برگزار شده، سالم بوده است؛ البته بعضی سعی کردند که آنها را مخدوش کنند.

جان‌نثاری گفت: برخی کشورها انتخابات اجباری دارند، اما در کشور ما اینگونه نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان یادآور شد: در اسفندماه سال‌ جاری دو انتخابات در کشور ما برگزار خواهد شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار راهبرد (امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت) را برای این دو انتخابات تعیین کرده‌اند.

جان‌نثاری تاکید کرد: در حوزه امنیت تکلیف معلوم است؛ بایستی تمامی مجریان و دستگاه‌های اجرایی از صدر تا ذیل، مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و... کمک کنند تا بستری فراهم شود تا انتخاباتی ایمن داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه روز رأی‌گیری نیز تمامی شعب در امنیت صد درصدی بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند، گفت: آنهایی که تلاش می‌کنند تا سلامت انتخابات را در نظام اسلامی زیرسوال ببرند، بدانند که اینجا نه فرقه‌گرایی، نه قومیت‌گرایی، نه حزب‌گرایی و نه باندگرایی است، بلکه اینجا جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: برای مجریان و ناظران انتخابات فرقی نمی‌کند که چه کسانی رأی می‌آورند؛ فقط مرّ قانون باید اجرا شود. در جمهوری اسلامی افراد آگاهانه تصمیم می‌گیرند و جهاد تبیین در آن مقدس است؛ اما مجری انتخابات، بدون گرایش انجام وظیفه می‌کند.

جان‌نثاری افزایش مشارکت در انتخابات را رکن اساسی دانست و بیان کرد: همیشه مشارکت امر مهمی بوده، اما این دوره خاص است.

وی خود اکثریت‌پنداری را ترفند دشمن برای مردم  عنوان و ابراز کرد: طبق نظرسنجی در خصوص حجاب و عفاف بالای ۸۷ درصد از مردم اصل حجاب را قبول دارند؛ اما بالای ۶۰ درصد افراد معتقدند که سایر مردم حجاب را قبول ندارند؛ این همان دام خود اکثریت‌پنداری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار