امیرعبداللهیان و لاوروف تلفنی گفت‌وگو کردند

وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه از گفت‌وگوی تلفنی امروز وزرای امور خارجه ایران و روسیه خبر داد.
کد خبر: ۶۰۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ - 18July 2023

امیرعبداللهیان و لاوروف تلفنی گفت‌وگو کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اسپوتنیک به نقل از وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی تلفنی امروز (سه‌شنبه) وزرای خارجه روسیه و ایران درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد.

بر اساس این گزارش، «سرگئی لاوروف» و «حسین امیرعبداللهیان» وزرای خارجه روسیه و ایران درباره موضوعات در دستورکار دو کشور و همچنین برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداختند.

وزرای خارجه دو کشور سوم تیر ماه تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. این تماس تلفنی بعد از تحولات اخیر در روسیه و شورش مسلحانه گروه نظامی واگنر انجام شد و آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات مربوط به وضعیت ایجاد شده در مناطقی از روسیه از جمله موارد مورد گفت‌وگو در این مکالمه تلفنی بود.

امیرعبداللهیان و لاوروف ۱۲ خرداد سال جاری در حاشیه نشست دوستان بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرده و بر تعهد دو کشور برای تقویت همکاری تجاری و اقتصادی مفید متقابل تأکید کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران از پیشرفت روند همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف ابراز خرسندی کرد و در عین حال خواستار رفع موانع برای تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور شد و افزود: در حال زمینه‌سازی برای برگزاری هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هستیم.

در این دیدار آخرین وضعیت برجام و مذاکرات رفع تحریم‌ها، مسائل قفقاز، ابتکار‌های سه جانبه و شش جانبه در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای و مسائل قفقاز جنوبی، همکاری‌ها در حوزه دریای خزر، همکاری‌های جاری در تکمیل کریدور ترانزیتی شمال جنوب، اجرای توافقات گذشته در زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی، همکاری‌های فرهنگی و نیز همکاری‌ها در حوزه انرژی، بانکی، کنسولی و روند آستانه درخصوص سوریه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار