نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم مدیریت درست فضای مراسم‌های محرم توسط مسئولان

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: مسئولان امر باید از همین الان تدبیر کرده و فضای مراسمات محرم را درست مدیریت کنند.
کد خبر: ۶۰۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ - 18July 2023

لزوم مدیریت درست فضای مراسمات محرم توسط مسئولانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش ائمه جمعه و جماعات محلات استان که در کلارآباد برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان و تقدیر از دبیری سپاه برای اجرای طرح مهدوی در مساجد استان، برپایی نمایشگاه بسیج و سپاه با حضور مساجد برگزیده در کشور را اقدام خوبی دانست.

وی افزود: اینکه می‌گویند هر گلی یک بویی دارد در نمایشگاه مذکور مشاهده می‌شد هر غرفه‌ای یک ابتکار عمل داشت، طلاب جوان مسجدی غرفه‌ها را مدیریت می‌کردند، همچنین نموداری شامل تعداد مساجد استان‌ها و درصد مساجدی که نماز جماعت دارد نمایش داده شد که سهم مازندران با ۴هزار و ۶۶۰ مسجد، در اقامه نماز جماعت ۴۲درصد بود، البته میانگین کل کشور ۴۵ درصد بوده است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه ما ظرفیت مساجد را مغفول و متروک گذاشتیم، خاطرنشان کرد: مازندران استانی پرروحانی است و میتوان مساجد بیشتری را برای برپایی نماز جماعت در آن فعال کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن اظهار امیدواری از پیاده شدن جریان محلات مهدوی در استان، عنوان کرد: ما باید محلات را بر محور مسجد و مساجد را هم بر محور یک مسجد مرکزی و کل کره زمین را بر محور یک مسجد به یک محله مسجدمحور یا یک خانه مهدوی تبدیل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه همانطوری که دحوالارض از کعبه است خانه مهدوی نیز باید بر محور همین خانه باشد، یادآور شد: ظهور امام زمان (ع) نیز از کعبه است، مساجد براساس کالبدظاهری مسجدمحوری می‌شوند، اما روح ولایت است، دین بدون ولایت ناقص است.

وی خاطرنشان کرد: ما در شرایط هارونی (موسی) زندگی می‌کنیم یعنی موسی (ع) غایب است و هارون زمان سکاندار است، در این شرایط یک کودتای فرهنگی نرم بسیار سخت اتفاق افتاده است، حضرت هارون هم به یک فتنه اشاره کرده و هم دو دستور داده است، امروز هم دچار یک فتنه بزرگ اجتماعی و فرهنگی هستیم، راه برون رفت از فتنه حاضر تبعیت از رهبری و ولایت است.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه باید فتنه امروز را جدی بگیریم، گفت: در ایام محرم شاید این فتنه تبدیل به یک رویایی و تقابل، دهن کجی و توهین به مقدسات و ارزش‌ها شود، مسئولان امر باید از همین الان تدبیر کرده و فضای مراسمات را درست مدیریت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: گردشگری‌های اختلاطی به‌خصوص در ایام متبرکه و مقدس چه معنایی دارد؟ اصلا درست است؟

این مسئول ادامه داد: برای مساجد و حسینیه‌ها خانه‌های رقیب درست کردیم، خانه‌های رقیب باید مدیریت شوند، باید برای عدم استفاده از مساجد به درگاه خدا توبه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسجد ظرفیت حل مسائل را با آوردن مردم به پای کار دارد، امام جماعت باید تراز ده کیلومتری را ببیند نه اینکه صرفا پیش‌نماز باشد، برخی از ائمه جماعت از تقوا و تفکر سیاسی لازم برخوردار نیستند و نگاه لازم را ندارند که این‌ها آسیب‌هاست، برای امام‌محور کردن محلات باید با این امامان هماهنگی لازم را داشته باشید.

آیت الله محمدی لائینی گفت: ما می‌دانیم که برخی از دهیاران و شورا‌ها خودشان دست اندرکار تجاوز به منابع طبیعی و سوءاستفاده‌ها هستند، شما این‌ها را می‌خواهید پای کار محله بیاورید در حالی که یکی از مسئله‌های مهم محلات تاراج انفال و منابع طبیعی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: سالم‌سازی نهاد‌های مرتبطی که بناست محله را مدیریت و سالم کنند باید در اولویت باشد، همچنین اینکه ما نظام اداری ناکارآمد داریم اول باید نظام مسائل اداری خودمان را بنویسیم چرا که مشکلات این نظام اداری روز به روز بیشتر می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سفر دوم رئیس‌جمهور به مازندران در پیش است بنده به صراحت می‌گویم ما نیاز به انقلاب اداری داریم، در پایان اذعان داشت: اگر ادارات ما کارآمد باشند بسیاری از مسائل محلات اصلا وجود نداشت پس برای داشتن یک محله موفق باید نظام اداری را پاکسازی کنند، ان شالله که دولتمردان ما بتوانند از حکومت به حکمرانی اسلامی برسند، یعنی مسئولان کارآمد باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار