مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان:

گردهمایی کودکان عاشورایی در رشت برگزار می‌شود

«میرعظیمی» از گردهمایی با عنوان «میهمانان کوچک امام‌حسین(ع)» در گیلان خبر داد و گفت: این آیین باشکوه ساعت ۱۷، یکم مرداد برگزار می‌شود و کودکان عاشورایی نیز در مسجد سلیمانداراب شهر رشت گردهم می‌آیند.
کد خبر: ۶۰۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ - 20July 2023

گردهمایی کودکان عاشورایی در رشت برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «سید جلیل میرعظیمی» مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: این گردهمایی با عنوان «میهمانان کوچک امام‌حسین(ع)» هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این آیین باشکوه در استان را ساعت ۱۷ روز یکشنبه پنجم ماه محرم، برابر با یکم مرداد سال ۱۴۰۲ اعلام‌ کرد و گفت: کودکان عاشورایی در مسجد سلیمانداراب شهر رشت گردهم می‌آیند.

میرعظیمی به اهداف برگزاری این مراسم معنوی از سوی کانون پرورش فکری اشاره کرد و افزود: تعمیق باورهای دینی کودکان و نوجوانان، آشنایی بیشتر آنان با منظومه فکری و سیره عملی امام حسین(ع) از اولویت‌ها در برگزاری این گردهمایی است.

وی به اهداف والای سرور جوانان اهل بهشت در شکل‌دهی به حماسه عاشورا و اهمیت صیانت از دین محمدی (ص) و تحکیم بنیان‌های آن با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد نسل کودک و نوجوان بیش‌از پیش با اهمیت و جایگاه این فریضه آشنا شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان با دعوت از کودکان، نوجوانان و خانواده‌های گیلانی برای شرکت در این آئین معنوی ادامه داد: همراهی تمامی دستگاه‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و اصحاب رسانه برای برگزاری و انعکاس خبری گردهمایی کودکان عاشورایی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار