رئیس پارلمانی عربی خواستار شد؛

تشکیل کمپین جهانی اقتصادی علیه هتاکی به مقدسات

«العسومی» ضمن محکوم کردن قرآن‌سوزی در سوئد، خواستار اقدام عملی علیه سوئد شامل قطع روابط و تحریم کالا‌های این کشور شد.
کد خبر: ۶۰۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ - 21July 2023

کمپین جهانی اقتصادی علیه هتاکی به مقدسات شکل گیردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الفرات‌نیوز، «عادل بن عبدالرحمن العسومی» رئیس پارلمان عربی ضمن محکوم کردن قرآن‌سوزی در سوئد، خواستار اقدام عملی علیه سوئد شامل قطع روابط و تحریم کالا‌های این کشور شد.

العسومی، رئیس پارلمان عربی اقدام مقامات سوئدی در دادن مجوز به یکی از تندرو‌ها برای آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم برای بار دوم را به شدت محکوم کرد.

رئیس پارلمان عربی در بیانیه‌ای از کشور‌های عربی خواست تا روابط دیپلماتیک با سوئد را قطع، کالا‌های تولیدی‌اش را تحریم و به این کشور سفر نکنند.

وی همچنین خواهان کارزار جهانی تحریم اقتصادی به رهبری کشور‌های عربی و اسلامی برای اعمال فشار به منظور متوقف‌سازی این هتک حرمت‌ها و اهانت به احساسات مسلمانان و مقدسات‌شان شد.

رئیس پارلمان عربی در پایان ضمن تمجید از موضع دولت عراق در قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با سوئد، تاکید کرد: موضع ثابت پارلمان عربی تاکید بر اهمیت گسترش ارزش‌های تسامح و همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان و احترام به نماد‌ها و مقدسات و رد کینه و افراط‌گرایی است.

این در حالی است که الازهر هم پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد که دعوت به تحریم کالا‌های سوئدی به عنوان حمایت از قرآن کریم، کتاب مقدس خدا، پس از نقض مکرر غیرقابل قبول و تحریکات دائمی عموم مسلمانان در سراسر جهان تحت لوای آزادی عقیده و بیان دروغین انجام می‌گیرد.

دانشگاه الازهر مصر در این بیانیه افزود: مقامات سوئدی با چراغ سبز دادن به آتش زدن مصحف شریف، سیاست تند پلید خود در راستای حمایت از تروریسم و دامن زدن به دشمنی به مسلمانان را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که از همه ملت‌های عربی اسلامی می‌خواهیم با ادامه تحریم کالا‌های سوئدی به یاری پروردگار و قرآنش برخیزند.

این بیانیه می‌افزاید: اجازه به تروریست‌های جنایتکار در آتش زدن مصحف شریف نماینگر جنایت در حق اسلام و ادیان و انسانیت است. توهین به مقدسات دینی عرق شرم بر پیشانی ساکنان چنین جوامعی است که با حمایت از نژادپرستی و آشوب‌طلبی ثابت می‌کند بسیار از ادعای آزادی بیان و احترام به ادیان و مقدسات مسلمانان دور هستند.

الازهر افزود: درماندگی عربی در اتخاذ مواضع محکم در قبال رفتار‌های این چنین سوئد، به مثابه حمایت از این جرایم و تشویق جنایتکاران در عداوت به کتاب و دین خداست.

الازهر همچنین از دولت‌های کشور‌های اسلامی و عربی خواست تا مواضع جدی و واحدی در قبال این تخلفات که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و جنایت‌کاری و افراط‌گرایی نسبت به مقدسات اسلامی را به همراه دارد، اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار