استاندار کردستان مطرح کرد؛

نقش مهم صنایع پایین دست پتروشیمی در توسعه مریوان

زارعی کوشا یکی از طرح‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاران را راه اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی در مریوان اعلام کرد و گفت: این طرح که در حوزه پالایشگاه پتروشیمی است، درصورت تایید طرح توجیهی اقتصادی، نقش مهمی در توسعه مریوان با توجه به ظرفیت مناطق آزاد تجاری خواهد داشت.
کد خبر: ۶۰۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ - 22July 2023

نقش مهم صنایع پایین دست پتروشیمی در توسعه مریوانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان بعد از نشست با سرمایه گذاران در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: ۲ شرکت سرمایه گذاری خواستار احداث کارخانه فرو آلیاژ و صنایع پایین دست پتروشیمی در دو شهرستان استان هستند.

وی افزود: یکی از سرمایه گذاران، پیشنهاد سرمایه‌گذاری مجموعه فروآلیاژ در یاسوکند بیجار را مطرح کرد که طرح توجیهی آن بعد از فرآیند تایید کارشناسی، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

استاندار کردستان فروآلیاژها را آلیاژی از آهن به‌همراه تعدادی دیگر از عناصر ازجمله آلومینیوم، کروم، منگنز، سیلیس و غیره ذکر کرد و گفت: استفاده از فروآلیاژها باعث افزایش کیفیت محصولات صنعت فولاد و چدن در استان می شود.

زارعی‌کوشا طرح پیشنهادی یکی دیگر از سرمایه گذاران را راه اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی در مریوان اعلام کرد و افزود: این طرح که در حوزه پالایشگاه پتروشیمی است، درصورت تایید طرح توجیهی اقتصادی، نقش مهمی در توسعه مریوان با توجه به ظرفیت مناطق آزاد تجاری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: پیشنهاد این ۲طرح سرمایه گذاری در مرحله مقدماتی و اولیه است و ابتدا باید روی تمام مراحل سرمایه‌گذاری با ارایه طرح توجیهی مطالعه کارشناسی انجام شود و بعداز تایید نهایی در مورد طرح های پیشنهادی، جزییات آن رسانه ای خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار