فراخوان هلال احمر در طرح «مرهم زائر» برای مشارکت دارویی مردم در مراسم اربعین

با اعلام فراخوان و در قالب طرح مرهم زائر، عموم مردم می‌توانند با جمعیت هلال احمر در زمینه ارائه خدمات دارویی به زائرین مراسم اربعین حسینی (ع) همکاری کنند و دارو‌های سالم و مازاد بر مصرف خود را به شعب، خانه‌های هلال و پایگاه‌های این جمعیت در سراسر کشور تحویل دهند.
کد خبر: ۶۰۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ - 22July 2023

فراخوان هلال احمر در طرح «مرهم زائر» برای مشارکت دارویی مردم در مراسم اربعینبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، جمعیت هلال احمر همه ساله در مراسم اربعین حسینی (ع) خدمت به زائرین را سرلوحه وظایف خویش قرار می‌دهد.

این جمعیت همواره برای جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین در امور عام‌المنفعه و بشردوستانه اهتمام دارد و به همین منظور، سازمان داوطلبان در قالب طرح ملی مرهم زائر و برای تامین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز این مراسم جهانی و اجتماع انبوه، اعلام مشارکت عمومی می‌نماید.

عموم هموطنان، خیرین و حامیانِ حقوقی می‌توانند در راستای مسئولیت اجتماعی خویش و همچنین خدمت دارویی و درمانی به زائرین اربعین حسینی (ع)، دارو‌های اهدایی خود را با لحاظ نمودن شرایط خاص به تمام شعب شهرستانی، خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تحویل نمایند.

بر اساس این گزارش؛ شرایط دارو‌های اهدایی نیز مطابق با شیوه نامه طرح مرهم زائر اعلام و ابلاغ شده است که مبتنی بر آن، دارو‌ها باید با بسته بندی مناسب و ترجیحا با بسته بندی اولیه کارخانه باشد، دارو‌های یخچالی و دارو‌های دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵تا۲۰درجه نباشد، دارو‌های مایع، نیمه جامد، اسپری‌ها و شیاف‌ها با بسته بندی باز و نیز قرص ها، کپسول ها، پرل‌ها به صورت فله‌ای و باز شده نباشد.

جمعیت هلال احمر همچنین از همکاری داوطلبانه داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی در طرح مرهم زائر و اهدای دارو‌های پرمصرف در تجمعات انبوه به جمعیت هلال احمر، استقبال می‌کند.

جمع آوری دارو‌ها با همکاری و همیاری اعضای سازمان‌های داوطلبان و جوانان و تفکیک دارو‌ها توسط افراد واجد صلاحیت از جمله اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تکنسین‌های دارویی با نظارت مشترک معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

دارو‌های اهدایی پس از طی فرایند تفکیک، برای انتقال به کشور عراق و توزیع در مراکز درمانی تحت نظارت جمعیت هلال احمر ایران، در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها