كارشناس امور دينی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ضرورت تبیین تبلیغ در حوزه‌های علمیه/ تربیت نیروی مُبلغ نادیده گرفته شده است

حجت‌الاسلام بهشتی تبیین تبلیغ را اولویت اصلی حوزه‌های علمیه دانست و گفت: تربیت نیروی مُبلغ در حوزه علمیه نادیده گرفته شده است لذا در این راستا برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای طلاب جوان ضروری است.
کد خبر: ۶۰۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸ - 24July 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جواد بهشتی» سخنران و کارشناس امور دینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فضلا، طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه اظهار داشت: نکته مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی امر تبلیغ در حوزه‌های علمیه است، متأسفانه حوزه، تربیت نیروی مُبلغ را رها کرده و به دیگر ابعاد تربیت طلاب پرداخته است. باید توجه داشت که تبیین سخن در امر تبلیغ بسیار مهم بوده و این مهم باید از حوزه‌های علمیه پایه‌ریزی و تدریس شود.

این کارشناس و مدرس امور قرآنی با تاکید بر اینکه رشته تبلیغ در حوزه‌های علمیه نباید از جایگاه اندکی برخوردار باشد، گفت: یکی از مباحث درسی در حوزه‌های علمیه رشته تبلیغ است، بحثی که باید همانند مباحث فقهی به آن اهتمام ویژه داشت و ورای آموزش تئوری، برای فراگیری بیشتر آن کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های عملی طراحی و اجرا کرد.

ضرورت تبیین تبلیغ در حوزه‌های علمیه/ تربیت نیروی مُبلغ نادیده گرفته شده است

وی در ادامه بیان کرد: امروزه نه در کشور ما بلکه در سراسر دنیا برای تربیت به‌روز نیروهایشان کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند و آن‌ها را با جدیدترین روش‌های تبلیغی آشنا می‌کنند، اتفاقی که به نظرم برای تربیت طلاب به ویژه مبلغان و مبلغین ضروری است و ما را برای رسیدن به هدفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید؛

رونق هیئت‌های کوچکِ کوچه بن‌بست‌ها باشیم/ از این جلسات «شــهید» بیـرون می‌آید

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم درباره ترویج و تبلیغ اسلام ۱۰۰ فرمان به پیامبر اکرم (ص) داده است. فرمان‌هایی که سینه به سینه در دوران امامت ائمه اطهار علیهما السلام نقل شده است و امروزه باید در زمان غیبت عالمان، فق‌ها و مدرسان حوزه علمیه پیگیر و مرسل این ۱۰۰ فرمان الهی باشند.

ضرورت تبیین تبلیغ در حوزه‌های علمیه/ تربیت نیروی مُبلغ نادیده گرفته شده است

این کارشناس و مدرس قرآن با بیان اینکه ۱۰۰ فرمان رسالت در آیه شریفه تبلیغ «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ ...» خلاصه شده است و زیر چتر «تبلیغ» است، اظهار داشت: اصلی‌ترین ساز و کار روحانیت به ویژه حوزه علمیه تببین همین فرمان الهی است. ما امروزه در جایگاهی هستیم که باید مطمئن شویم پیامی که روی منبر یا در رسانه‌ها بیان می‌کنیم به مخاطبانمان رسیده است یا خیر.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار