نماینده مجلس در تذکر شفاهی:

هتک حرمت به قرآن کریم، حلقه‌ای از زنجیره دین ستیزی نظام سلطه است

مقصودی گفت: اقدام شوم و شنیع هتک حرمت به قرآن کریم، حلقه‌ای است از زنجیره راهبرد دین ستیزی و معنویت گریزی نظام سلطه با مباشرت و عاملیت کشوری غربی و عوامل کوردل و خردستیز آن، غافل از اینکه مصحف حق همواره در کنف حمایت خداوند است.
کد خبر: ۶۰۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ - 24July 2023

اقدام شوم هتک حرمت به قرآن کریم، حلقه‌ای از زنجیره دین ستیزی نظام سلطه استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «فاطمه مقصودی» نماینده مردم بروجرد در مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: این نخستین بار نیست که ساحت قدسی معجزه تاریخی بشری، آماج وهن و وقاحت مدعیان آزاداندیشی و انسان مداری قرار می‌گیرد. این اقدام شوم و شنیع حلقه‌ای است از زنجیره راهبرد دین ستیزی و معنویت گریزی نظام سلطه با مباشرت و عاملیت کشوری غربی و عوامل کوردل و خردستیز آن، غافل از اینکه مصحف حق همواره در کنف حمایت خداوند است.

وی افزود: افزون بر این دین باوران و حق باورانی در گستره تاریخ و جغرافیای انسانی لحظه‌ای در دفاع از حقانیت قرآن تعلل نکرده و نخواهند کرد. از بدو ظهور پرتو نبوت رسول اکرم (ص)، قرآن ستیزی، چون درختی تلخ و طاعونی ریشه دوانده است.

به گزارش دفاع‌پرس، پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد، گفت: این بسیار واضح و روشن است که بی احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است اما متاسفانه قرن‌ها است که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

همچنین سفیر دانمارک ظهر شنبه در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کپنهاگ توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این نشست احضار، مدیرکل غرب اروپا ضمن محکومیت هرگونه تعرض به مقدسات اسلامی در هر کجای جهان، تصریح کرد: کتاب سوزی در اروپا یادآور فضای تیره و تار دوران جهالت و قرون وسطا است که به نوبه خود بزرگترین تهدید برای آزادی فکر و اندیشه در غرب است.

سفیر دانمارک با ابراز تأسف از جسارت صورت گرفته به قرآن کریم، تصریح کرد: بی احترامی به دیگر ادیان یک عمل شرم‌آور است. بر این اساس دولت دانمارک خود را از این تحریکات شرم‌آور که هدفی جز ایجاد تفرقه ندارد، جدا می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها