مدیر فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان:

زیارت مجازی «بیت الزهرای» حاج قاسم سلیمانی فراهم شد

«خواب بینان» از اجرای طرح زیارت مجازی «بیت الزهرای» سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲ - 24July 2023

زیارت مجازی «بیت الزهرای» حاج قاسم سلیمانی فراهم شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان،خانه قدیمی سردار دل‌ها یا همان «بیت الزهرا (س)» محل روضه‌های هر ساله حاج قاسم در ایام فاطمیه است، جایی که به محض ورود هر طرفش را که ببینید تصویر و نشانی از او می‌یابید، خانه‌ای دلنشین و گرم که آرامش را از صاحب نامش و تلاش‌های مردی وام گرفته که عاشقانه اهل بیت (ع) را دوست داشت و خالصانه برای آنان قدم برداشت.

 عشق به اهل بیت(س) خصوصاً حضرت زهرا (س) در تمام دوران زندگی حاج قاسم جاری بود.

شب‌های عملیات، خصوصاً عملیات غرورآفرین والفجر 8 و کربلای 5 شاهد توسّل ویژه‌ی ایشان به حضرت زهرا (س) و اشک‌های همیشه جاری او بودند.

پس از جنگ نیز حاج قاسم علاوه بر مراسم روضه خانگی در جمعه شب‌ها، مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه را در منزل خود در خیابان کار و پس از جابجایی منزل ایشان به خیابان شهید رجایی (بیت الزهرا کنونی) در زمین مجاور آن که متعلق به خودشان بود، برگزار می‌کرد.

ایشان در سال 1384 این زمین را تحت عنوان بیت الزهرا وقف حضرت زهرا (س)کرد و سپس زمین‌های مجاور توسط تعدادی از هم‌رزمان خریداری و ساخت بیت الزهرا آغاز و تا سال 1399 کامل گردید.

امروز زیربنای این مجموعه حدود 1500 متر مربع است. این مکان علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری هر ساله مرکزی فرهنگی برای نشر معارف توحیدی و قرآنی است. دفن یک شهید گمنام در این مکان مقدس بر معنویت هر چه بیشتر آن افزوده است.

«امیر رضا خواب بینان» مدیر فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، در رابطه با این زیارت مجازی اظهار داشت: دل دادگان و عاشقان سردار دل ها در سرتاسر دنیا حضور دارند و مشتاق برای دیدار بیت الزهرا، و ادراه کل حفظ آثار نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با توجه به این موضوع زیارت مجازی «بیت الزهرای» حاج قاسم سلیمانی را فراهم کرده است.

وی توضیح داد: در این خدمت جدید کاربر به صورت مجازی از بخش های مختلف بیت الزهرا بازدید می کند و این امکان از طریق تصاویر واضح با دقت بالا فراهم شده است. 

مدیر فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد:  علاقه مندان برای بهره مندی از این امکان، می توانند از طریق آدرسhttp://beitozahrakerman.ir/ اقدام نمایند.

وی در پایان گفت: یکی از برنامه های  که در آینده نزدیک در دستور کار است، راه اندازی تور زیارت مجازی از تعدادی حرم شهدای گمنام استان کرمان است و عاشقان شهدا  از هر جای دنیا که باشند می توانند زیارت شهدای گمنام رو انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار