مدیر کانون پرورشی فکری کودکان اردبیل:

برنامه‌های تربیتی کودکان در ایام ماه محرم و صفر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان اردبیل در ماه محرم و صفر در نظر گرفته ایم.
کد خبر: ۶۰۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸ - 24July 2023

برنامه‌های تربیتی کودکان در ایام ماه محرم و صفر«ملیحه ملک‌زاده فرد» ظهر امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل اظهار داشت: کودکان عاشورایی اردبیل گردهمایی کودکان عاشورایی را باشور حسینی برگزار کردند.

ملک‌زاده به تربیت کودکان اردبیل در کانون پر شور حسینی اشاره کرد و گفت: در برنامه گردهمایی کودکان عاشورایی اردبیل شاهد آن بودیم که خانواده‌ها مخصوصا مادران عاشورایی اردبیل کودکان خود را با احساس تکلیف دینی و اسلامی در این مراسم همیاری می‌کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه داد: برنامه‌های مذهبی متناسب با مسائل تربیتی کودکان در ایام ماه محرم و صفر در کانون پرورشفکری کودکان در نظر گرفته‌ایم.

ملک‌زاده فرد با بیان اینکه قیام عاشورا پس از گذشت چندین سال با عزاداری‌ها زنده نگه داشته شده است، گفت: برپایی این مجالس سوگواری با مشارکت کودکان و نوجوانان سبب تبیین آموزه‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی واقعه کربلا در این نسل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های تأثیر گذار این رویداد بزرگ تاریخی، درس ایمان، شهامت و شهادت بود که نوجوانی مانند شهید فهمیده و مرحمت بالازاده به تاسی از همین ویژگی‌ها، در سنین سیزده سالگی اسلحه به دست گرفته و قاسم وار تا پای جان در حفظ و حراست و دفاع از کیان کشور ایستادگی کرده و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار