آیت‌الله رشاد در نشست واکاوی حکم رهبر انقلاب در محکومیت قرآن‌سوزی:

اشد مجازات برای توهین کنندگان به قرآن، اقل مجازات است

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید براینکه اهانت به قرآن، اهانت به‌تمام بشریت، اهانت به قرآن، تمدن، علم و معرفت است، گفت: اشد مجازات برای توهین کنندگان به قرآن اقل مجازات است.
کد خبر: ۶۰۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ - 24July 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست واکاوی ابعاد فقهی، حقوقی و سیاسیِ حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در محکومیت قرآن‌سوزی اظهار داشت: اهانت به ساحت قرآن از سوی افراد جاهل را تسلیت می‌گویم؛ قرآن تاریخ را به پیش از خود و پس از خود تقسیم کرده است. تاریخ بشر به تاریخ دوره جاهلیت و بعد از جاهلیت تقسیم می‌شود.

وی تمدن بشریت را مدیون قرآن دانست و افزود: در نخستین آیات قرآن دروازه‌های علم به‌روی بشر گشوده می‌شود و جهان‌بینی توحیدی ذکر می‌شود. قرآن جهان‌بینی جدید و هستی‌شناسی متعالی تقدیم بشریت کرده است و زیست سیاسی را تغییر داد و معیارهای شایسته‌ای را در عرصه سیاست اتخاذ کرد و نسل متفکران را ایجاد نهاد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: قرآن در تاریخ ۱۴ قرن گذشته حیات بشر را تحت تاثیر قرار داد و تنها مسلمان از آن بهره‌مند نشدند بلکه تمام بشریت را ارتقاع داد. اهانت به قرآن اهانت به تمدن و علم و معرفت است.

آیت‌الله رشاد تاکید کرد: اهانت به قرآن مقابله با علم و معرفت و زیست تمدنی و مواجهه با حریت و حقوق انسانی و کرامت انسانیت و آزادیخواهی و کمالات است. تعالیم قرآنی، تعالیم فطرت‌آموز است و اهانت به آن، اهانت به ابر ارزش‌ها و اهانت نسبت به همه ارزش‌های بلند الهی و متعالی انسانی است.

وی ادامه داد: اهانت به ساحت قرآن، تنها اهانت به یک کتاب مقدس نیست بلکه اهانت به همه مقدسات؛ این کار مواجه با همه تعالیم انسانی و خوبی‌ها و ارزش‌هاست‌.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون این موضوع گفت: اشد مجازات اقل مجازات برای کسانی است که نسبت به قرآن جسارتی داشته‌اند چراکه جرم بزرگ است و جرمی در حیات بشر بالاتر از این جرم متصور نیستیم لذا اقل مجازات برای این افراد اشد مجازات است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار