دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام:

افزایش جایگاه اجتماعی قرآن دشمن را به واکنش انداخته است

آیت‌الله رمضانی توهین به قرآن را توهین به انسانیت، عقلانیت، معنویت، آزادی و عدالت دانست و افزود: اینکه قرآن‌سوزی تبدیل به یک رویداد زنجیره‌ای شده است که قلوب مسلمین و پیروان ادیان مختلف را جریحه‌دار کرده است؛ این اتفاق بخاطر جایگاه اجتماعی قرآن است.
کد خبر: ۶۰۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ - 24July 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیت‌الله «رضا رمضانی‌گیلانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام در نشست واکاوی ابعاد فقهی، حقوقی و سیاسیِ حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در محکومیت قرآن‌سوزی اظهار داشت: باید نگاه ما نسبت به قرآن یک نگاه جامع و دقیق و عمیق باشد و قرآن را قانون زندکی و کتاب حیات‌بخش بدانیم.

وی توهین به قرآن را توهین به انسانیت، عقلانیت، معنویت، آزادی و عدالت دانست و افزود: اینکه در دوران و سال‌های اخیر و چند دهه گذشته شاهد چنین اتفاقاتی در گوشه و کنار عالم هستیم و قرآن‌سوزی تبدیل به یک رویداد زنجیره‌ای شده است که قلوب مسلمین و پیروان ادیان مختلف را جریحه‌دار کرده است؛ این اتفاق بخاطر جایگاه اجتماعی قرآن است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام تاکید کرد: ظهور اجتماعی قرآن بیشتر شده است و ستیز امروز نسبت به قرآن و اسلام بخاطر همین موضوع است؛ اسلام‌ستیزی بخاطر ظهور جایگاه اجتماعی قرآن است. اینکه نظریه‌پردازان غربی تاکید می‌کردند انقلاب دینی در دنیا رقم نمی‌خورد در جمهوری اسلامی نقض تمام گفته‌های گذشته صورت گرفت.

افزایش جایگاه اجتماعی قرآن دشمن را به واکنش انداخته است

آیت‌الله رمضانی‌گیلانی به تقابل بلوک شرق و غرب در ۴۵ پرداخت و ادامه داد: اسلام بخاطر ظهور قدر اجتماعی در مقابل جریان استکبار قرار گرفته است. رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه اخیرشان در واکنش به قرآن‌سوزی صورت گرفته اشاره به پروژه و اقدام محاسبه‌شده دشمن داشتند.

وی در تشریح واکنش‌های رهبر انقلاب پیرامون قران‌سوزی گفت: معظم‌له در سه بیانیه نسبت به اهانت به قران و ادیان الهی اشاراتی داشته‌اند؛ در بیانیه اخیر ایشان و بیانیه‌ای که درخصوص قرآن‌سوزی در آمریکا منتشر کرده بودند نکات مهمی را مورد توجه قرار دادند که نیازمند بازخوانی است. ایشان در این بیانیه‌ها راهبرد قرآن برای مسلمان در جهت زندگی مسالمت‌آمیز با بشریت را متذکر و یادآوری می‌کنند و تاکید دارند که در این شرایط اما ما مسلمانان اهانت را برنمی‌تابیم.

بیشتر بخوانید؛

اشد مجازات برای توهین کنندگان به قرآن، اقل مجازات است

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام گفت: بخاطر حضور جامع اسلام است که به‌واسطه آن انقلاب اسلامی به‌پیروزی رسید و امروز اسلام در ساحت اجتماعی ظهور کرده است و ما در این دوران مدعی حکمرانی در دوران مدرنیته هستیم و لذا جریان لیبرالیسم نمی‌تواند نسبت به این اتفاقات ساکت باشد و در پروژه‌های مختلف اسلام ستیزی را دنبال می‌کند. 

آیت‌الله رمضانی هدف دشمن را براندازی و محدود کردن دین دانست و ادامه داد: آن‌ها در تلاش هستند دین را محدود کنند چون هیچ گاه نمی‌توانستند با اصل دین مقابله کنند لذا قصد دارند قداست‌زدایی را نهادینه کنند چراکه این مسئله‌ برای آن‌ها مهم است. 

افزایش جایگاه اجتماعی قرآن دشمن را به واکنش انداخته است

وی خطاب به غرب گفت: دشمن باید ادبیات مفهومی خودش را تعییر دهند؛ اینکه به بهانه آزادی بیان به مقدسات بشریت اهانت شود قابل قبول نیست و به‌لحاظ حقوقی در بیانیه بین‌المللی این موضوعات در صورتی آزاد است که موجب اذیت و آزار دیگران نشود و این درحالی است که احساسات بیش از ۲ میلیارد مسلمان جریحه‌دار شده است لذا حقوق‌دانان عالم باید ابعاد این اهانت را روشن کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام اهانت به قرآن را اهانت به کل بشریت و قانون زندگی و معرفت و محبت دانست و تصریح کرد: باید همه اندیشمندان و صاحب فکر و خرد نسبت به این اتفافات قلم‌فرسایی کنند و همچنین غرب تکلیف خودش را با این حوزه مشخص کند. در غرب وقتی کسی درباره هولوکاست سخن می‌کند یک نگاه جرم‌انگارانه به آن وجود دارد اما در اهانت به قرآن رفتار متناقض صورت می‌گیرد لذا غرب باید تکلیف خودش را مشخص کند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید براینکه بحث جرم‌انگارانه بودن توهین به قرآن در کتب حدیثی وجود دارد، افزود: این اتفاق در غرب روزگاری جرم تلقی می‌شد و باید نگاه جرم‌انگارانه بودن آن پذیرفته شود چراکه بی‌تفاوتی نسبت به آن تبعات بدی خواهد داشت. نگاه توهین‌آمیز به مقدسات در کشورهای لائیک و مسلمان متفاوت است لذا باید بدانند این نگاه در کشورهای مسلمان برتابید نمی‌شود. جای تاسف است که دولت سوئد با افراد جاهلی در این زمینه‌ها همکاری می‌کند درحالی که قدرت فکری و اخلاقی دنیای اسلام به‌واسطه قرآن به‌جایی رسیده است که می‌تواند بن‌بست‌های غرب را مرتفع کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها