چهاردهمین جشنواره پژوهش‌ فرهنگی سال فراخوان داد

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات فراخوان چهاردهمین جشنواره پژوهش‌ فرهنگی سال را منتشر کرد.
کد خبر: ۶۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ - 01December 2015

چهاردهمین جشنواره پژوهش‌ فرهنگی سال فراخوان داد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس و بنا بر اعلام دبیرخانه این جشنواره، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور توسعه پژوهشهای فرهنگی درحوزه فرهنگ و هنر ایران، تشویق پژوهشگران و اندیشمندان داخلی به تحقیق در ابعاد مختلف فرهنگ، هنر و ارتباطات در ایران و نیز شناسایی و معرفی آثار برتر در حوزه پژوهشهای فرهنگی، چهاردهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال را برگزار میکند.

مراکز علمی و پژوهشی، پژوهشگران و صاحبنظران داخلی برای شرکت در این جشنواره میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نشانی www.ricac.ac.ir و تکمیل کاربرگ مربوط، یک نسخه از اثر پژوهشی خود را که در فاصله ۱۳۹۱ تا آذر ۱۳۹۴ انجام دادهاند، به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

آثار پژوهشی میتوانند در قالب طرحپژوهشی، پایاننامه دکتری و کتاب باشند اما آثار آسیبشناسانه، کاربردی، ناظر به فعالیتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شامل ارائه راهکار در اولویت قرار دارند.

محورهای این جشنواره به شرح زیر معرفی شده است:

  بخش مطالعات راهبردی فرهنگ شامل  اقتصاد فرهنگ،  فرهنگ و اقتصاد مقاومتی،  فرهنگ عمومی،  حقوق فرهنگ،  سیاستگذاری فرهنگی،  آیندهپژوهی فرهنگی،  دیپلماسی فرهنگی،  سنجش فرهنگی،  فرهنگ و منش ایرانیان،  چشمانداز فرهنگی ایران ۱۴۰۴،  سرمایه فرهنگی و اجتماعی،  هویت فرهنگی ومطالعات زبان و ادبیات فارسی است.

بخش ارتباطات شامل رسانههای جدید و فضای مجازی،  خبرگزاریها و مطبوعات،  بازیهای رایانهای،  قدرت نرم و هوشمند، ارتباطات میان فرهنگی،  ارتباطات سلامت و ارتباطات بحران است.

بخش مطالعات دینی فرهنگ شامل دین و فرهنگ،  دین و ارتباطات،  دین و هنر،  قرآن و عترت،  فرهنگ ایثار و شهادت،  مسجد و نماز،  وقف و امور خیریه، امر به معروف و نهی از منکر،  حج و زیارت و مطالعات فرهنگی جهان اسلام است.

بخش هنر  نیز شامل تئاتر،  سینما،  موسیقی،  هنرهای تجسمی،  هنرهای سنتی و مد و لباس است.

مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره، حداکثر تا پایان دی ماه ۱۳۹۴ و زمان برگزارز جشنواره، اسفند ۱۳۹۴ اعلام شده است.

شرکت کنندگان میتوانند نمونه اثر خود را نیز به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، پایینتر از میدان ولی عصر(عج)،  خیابان دمشق، شماره ۹، کدپستی ۱۴۱۶۷۸۳۸۴۱- پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ارسال کنند.

نظر شما
پربیننده ها