نخست‌وزیر ارمنستان:

روابط ارمنستان با ایران در حال توسعه است

پاشینیان امروز با شرکت در یک کنفرانس خبری، گفت: روابط ایروان با ایران در حال توسعه است.
کد خبر: ۶۰۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ - 25July 2023

پاشینیان: روابط ارمنستان با ایران در حال توسعه است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز سه‌شنبه در پیامی توییتری نوشت: صلح پایدار در قفقاز جنوبی ممکن است، اما تنها با حمایت فعال جهان متمدن.

نخست وزیر ارمنستان در این خصوص ادامه داد: جامعه بین الملل باید گام‌های جسورانه‌ای را برای توقف محاصره قره‌باغ به سبک سارایوو بردارد.

به گزارش آرمن پرس، «نیکول پاشینیان» با شرکت در یک کنفرانس خبری گفت: هیچ یک از همسایگان ارمنستان روابط تقابلی با یکدیگر ندارند و مشکلات از طریق همکاری حل می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: امضای معاهده صلح با (جمهوری) آذربایجان و عادی سازی روابط با ترکیه با این تصور که روابط ارمنستان با ایران و گرجستان به طور عادی در حال توسعه است، یک ضرورت بوده و باید ادامه یابد.

پاشینیان خاطر نشان کرد که دولت او همچنان به دستور کار صلح متعهد است.

در همین ارتباط، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان ۲۸ تیر ماه سال جاری اعلام کرده بود که معتقد است زمان آن فرارسیده که مذاکرات برای عادی سازی روابط کشورش با ترکیه ادامه یابد.

وزیر امور خارجه ارمنستان پس از دیدار با «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش در وین در این خصوص گفت: به اعتقاد من به دلیل مبارزات انتخاباتی و انتخابات در ترکیه، ما در این روند توقف داشتیم. اکنون زمان ادامه گفتگو‌ها در مورد عادی‌سازی فرا رسیده است و گام‌های بسیار ملموسی وجود دارد که می‌توانند توسط هر دو طرف اجرایی شوند تا اطمینان حاصل شود که ما در مسیر درستی هستیم و کار‌ها به سمت عادی سازی نهایی، جامع و همه جانبه پیش می‌رود. باز کردن مرز میان دو کشور و برقراری روابط دیپلماتیک و البته در اینجا من در درجه اول در مورد باز کردن مرز بین ارمنستان و ترکیه برای اتباع کشور‌های ثالث و همچنین اتباع ایروان و آنکارا با گذرنامه دیپلماتیک صحبت می‌کنم. برخی پروژه‌های دیگر هم در حال بحث و بررسی هستند.

وی در ادامه اضافه کرد که هیچ تاریخ مشخصی برای نشست آتی میان مقامات دو کشور مورد توافق واقع نشده است.

این در حالیست که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود که عادی سازی روابط میان کشورش با ترکیه از اولویت‌های ایروان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها