نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

کار تشکیلاتی لازمه موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: در جامعه کنونی بدون تشکیلات نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر را پیش برد و اجرای آن به صورت فردی موفق نخواهد بود؛ بر همین اساس اجرای این فریضه نیازمند سیستم و کار تشکیلاتی است.
کد خبر: ۶۰۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱ - 25July 2023

کار تشکیلاتی لازمه موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر است به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با روسای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر نهاد‌ها، دستگاه‌های اجرایی و ادارات خراسان رضوی که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی انجام شد، اظهار داشت: نهی از منکر، منحصر به حوزه حجاب نیست، منکر در تمام عرصه‌ها وجود دارد و امروزه در شهر خودمان هم انواع منکرات اتفاق می‌افتد.

وی با قدردانی از عملکرد مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: فعالیت‌های شما در پایین آوردن سطح فساد در جامعه موثر بوده و با اقدامات اصلاحی در این زمینه تاکنون به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: منکری که امروز سوژه همگان شده، مسئله حجاب و عفت است؛ عفت مقدمه حجاب است و فقط مخصوص بانوان جامعه نیست بلکه آقایان هم باید عفت را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است، تصریح کرد: در تمام آیات و احادیث در کنار امر به معروف، نهی از منکر هم آمده است و این دو، اجزای جدانشدنی از هم هستند.

علم‌الهدی تاکید کرد: در جامعه کنونی بدون تشکیلات نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر را پیش برد و اجرای آن به صورت فردی موفق نخواهد بود؛ این موضوع دغدغه فردی برای تک‌تک مسلمانان است؛ بر همین اساس اجرای این فریضه نیازمند سیستم و کار تشکیلاتی است.

وی همچنین امر به معروف و نهی از منکر را عبادت خداوند و نوعی از جهاد دانست و تصریح کرد: امروزه اگر مسئله امر به معروف و نهی از منکر با کمک مردم انجام شود، کار به خوبی پیش می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار