در جلسه‌ هیئت فرهنگ و هنر مطرح شد؛

آرایش ترکیبی دشمن علیه قرآن محکوم به شکست است

حجت‌الاسلام قاسمیان گفت: نتیجه جنگ سخت و نرم جاهلیت علیه قرآن شکست است و این یک آرایش و جنگ ترکیبی است که باید نسبت به آن آگاه بود.
کد خبر: ۶۰۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ - 26July 2023

نتیجه‌ی آرایش ترکیبی دشمن علیه قرآن، شکست استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جلسه‌ی هیئت فرهنگ و هنر، صبح امروز در هشتمین روز محرم‌ در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمدمهدی اسماعیلی و جمعی از هنرمندان سینما، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و... برگزار شد.

در ابتدای این مراسم تعزیه‌خوانی اجرا شد و سپس گروهی از هنرمندان ناشنوا به اجرای چند قطعه‌ی سرود پرداختند؛ در ادامه حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیات قرآن پرداخت.

در ادامه، حجت‌الاسلام «غلامرضا قاسمیان» کارشناس مسائل دینی به تشریح جایگاه قرآن پرداخت و اظهار داشت: در واقعه‌ عاشورا زمان جنگ، روز تاسوعا مقرر شده بود و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یک روز فرصت گرفتند تا قرآن تلاوت کنند.

وی قرآن‌سوزی در اروپا را مصداق جاهلیت دانست و تصریح کرد: جاهلیت فهمیده است که قرآن نسخه شفابخش الهی است و لذا باید با آن مبارزه کنند؛ اما آن‌ها دچار مکر شده‌اند و این کار آن‌ها بی‌سابقه نیست.

این کارشناس دینی تصریح کرد: از قدیم‌ الایام جاهلیت تلاش کرده تا با حرف‌های بیهوده و جنگ رسانه‌ای بر منطق قرآن غلبه کند، ولی نتوانسته و نخواهد توانست. نتیجه جنگ سخت و نرم جاهلیت علیه قرآن شکست است و این یک آرایش و جنگ ترکیبی است که باید نسبت به آن آگاه بود.

حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان اینکه در کربلا فردی نزد امام حسین (ع) آمد و گفت، من برادری دارم که دوست داشت در کنار شما باشد، امام (ع) فرمودند، واقعا چنین دوست داشت؟ فرد پاسخ داد، بله چنین است. امام (ع) فرمودند، ایشان در کنار ما بوده است و افرادی در کنارمان بوده‌اند که هنوز متولد نشده‌اند.

وی ادامه داد: با این منطق چون مبتنی بر روح است و روح زمان و مکان نمی‌شناسد، هرکسی عاشق امیرالمومنین (ع) باشد در جنگ صفین و جنگ جمل در کنار امیرالمؤمنین علی (ع) و در کربلا در کنار حضرت سیدالشهدا (ع) بوده است. این منطق، منطق کمک به دین با قبول پرداختن هزینه است.

در پایان این مراسم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با شهید گمنام دفاع مقدس وداع کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار