نماینده ولی فقیه در فارس:

درس کربلا و دفاع مقدس فداکردن امور دنیوی برای جلب رضای خدا بود

آیت الله «دژکام» گفت: بعضی مواقع افراد از ترس به خطر افتادن میز و پست و مال خود راه باطل را می‌روند اما درس شهدای کربلا و دفاع مقدس فداکردن امور دنیوی برای جلب رضای خدا بود.
کد خبر: ۶۰۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ - 26July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف الله دژکام» امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در مراسم عزاداری دهه اول محرم در شب هشتم محرم که با حضور عموم مردم با مداحی ‌«رسول مومنی» در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس برگزار شد اظهار داشت: بعضی مواقع افراد به خاطر به خطر افتادن میز و پست و مال خود راه باطل را می‌روند و به همین خاطر کوفیان با وعده درهم و دنیا به امام حسین پشت کردند و ما باید مراقب باشیم در دام دنیا نیفتیم اما درس شهدای کربلا و دفاع مقدس ما فداکردن امور دنیوی برای جلب رضای خدا بود.

امام جمعه شیراز ابتدا عنوان کرد: این اجتماع عظیم کاری بسیار با ارزش است که توسط اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس و با همت مردم، موزه دفاع مقدس فارس را به مجلسی تراز برای عزاداری امام حسین تبدیل کرده و امید به برپایی اجتماعات بعدی را زنده می‌کند و از سردار کوشکی به عنوان مدیری توانمند و جهادی و متولی این محفل می‌خواهیم از این ظرفیت مردمی و مدیریت خوب همواره استفاده بهینه کنند.

آیت الله دژکام گفت: امشب شب حضرت علی اکبر(ع) به عنوان اولین شهید شاخص خاندان پیامبر اعظم (ص) در این واقعه بود و با تعمق در آیه «أَتَأْمُرُونَ الْنَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَکمْ.» که به معنای دعوت مردم به نیکی و فراموش کردن خود است می‌توان دریافت امام حسینی که مردم را به جهاد دعوت می‌کند خود در این امر پیشتاز بود و خانواده اش را تقدیم کرد و از همین روی در دفاع مقدس ما نیز بسیاری از پدران و مادران با دیدن جنازه فرزندان خود می‌گفتند پاره تنم فدای پاره تن امام حسین(ع) باد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه یکی از پیامهای دین اسلام و امام حسین و انقلاب، نفی طایفه گرایی، رفیق بازی و خانواده سالاری بود اضافه کرد: علی اکبر (ع) انتساب فامیلی با دشمن و بنی امیه داشت اما هرگز از این نسبت طایفه ای به نفع خود و خاندان عصمت و طهارت استفاده نکرد و همنشینی با غلامی سیاه پوست در بهشت را به همنشینی با دشمن برگزید.

این مسئول با اشاره به آیه 161 سوره آل عمران (وما کان لنبی ان یغل ومن یغلل یات بما غل یوم القیمه) که خطاب خداوند به پیامبران است؛ گفت: هیچ کسی حق ندارد برای خود و خانواده اش ویژه‌خواری و رانت قائل شود و اگر کسی ویژه خواری کرد آن عمل به عنوان آتش جهنم بر گردنش آویخته خواهد شد.

وی افزود: در گام دوم انقلاب با هدف ساخت تمدن نوین اسلامی، در اقدام و عمل باید باندبازی و طایفه‌گری را کنار گذاشت و این با منطق حسینی سازگار نیست و من مسوول باید عالم و عامل به این مسائل باشم و شما نیز باید مطالبه گر این امر باشید و هرکس در مسیر رانت‌خواری و سو استفاده از بیت المال گام برداشت در رکاب یزید است.

آیت الله دژکام با اشاره به آیه ۲۴ سوره توبه گفت: ما در گام اول انقلاب چند صد هزار شهید دادیم تا مکتب حسینی را بنا بنهیم و در این آیه خداوند فرموده « قل ان کان اباؤکم و ابناؤکم و اخوانکم و ازواجکم و عشیرتکم واموال اقترفتموها و تجاره تخشون کسادها و مساکن ترضونها احب الیکم من الله و رسوله و جهاد فی سبیله » که این به این معنا است که اگر زن و فرزند و خانواده و عشیره و باند شما برایتان از دین خدا عزیزتر شد کربلایی نخواهیم بود.

آیت الله دژکام گفت: درس کربلا و دفاع مقدس ما این بود که بعضی مواقع افراد به خاطر به خطر افتادن میز و پست و مال خود راه باطل را می‌روند و به همین خاطر کوفیان با وعده درهم و دنیا به امام حسین پشت کردند و ما نیاز باید مراقب باشیم در دام دنیا نیفتیم.

در این مراسم محمدحسن اسدی شهردار شیراز، مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، سردار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار فارس و سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس به همراه جمعی از مسئولان شهری و استانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها