دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

قیام امام حسین (ع) الگوی آزادگان جهان در برابر ظلم

قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا بی‌شک به عنوان نماد و سمبل آزادگی، حق طلبی و ظلم‌ستیزی در جهان شناخته شده به صورتی که گروه‌های مقاومت و آزادی‌خواه منطقه و جهان با الگو قرار دادن واقعه کربلا و قیام عاشورا به موفقیت‌های فراوانی دست پیدا کردند.
کد خبر: ۶۰۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰ - 27July 2023

قیام امام حسین (ع) الگوی آزادگان جهان در برابر ظلمگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با گذشت چیزی بیش از ۱۴۰۰ سال از قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا همچنان شاهد هستیم که صد‌ها میلیون نفر از مردم جهان همه ساله سالروز این واقعه بزرگ تاریخی را گرامی می‌دارند و به عزاداری و برگزاری مراسم به منظور بزرگداشت قیام تاریخی و دشمن‌شکن امام سوم شیعیان می‌پردازند.

اگر نگاهی تاریخی به واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) داشته باشیم متوجه می‌شویم که امام حسین (ع) در شرایطی علیه یزید زمان به قیام پرداخت و وارد صحرای کربلا شد و آن نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز را رقم زد و آنگونه که در کتب نقل شده به شهادت رسید که می‌توانست با یک مصالحه سیاسی ضمن اینکه جان خود و همراهیان خود را حفظ کند همچنان به ترویج و گسترش سنت پیامبر (ص) بپردازند.

از طرف دیگر نیز بر کسی پوشیده نیست که قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا بی‌شک مهمترین عامل و دلیل اصلی در حیات و بقای دین مبین اسلام در جهان امروز است. قیامی که امروز به عنوان نماد و سمبل آزادگی، حق طلبی و ظلم‌ستیزی در جهان شناخته می‌شود به صورتی که گروه‌های مقاومت و آزادی‌خواه منطقه و جهان با الگو قرار دادن واقعه کربلا و قیام عاشورا به موفقیت‌های فراوانی دست پیدا کردند.

امروز شاهد هستیم که در نگاه نخست شیعیان جهان و در نگاهی بزرگ‌تر مسلمانان جهان با الگو قرار دادن فرهنگ و معارف عاشورا توانستند با تشکیل گروه‌های مقاومت متعدد و فراوان و تربیت نیرو‌ها و مبارزان آزادی‌خواه و ظلم ستیز، جبهه‌ای بلند و مستحکم در برابر دنیای غرب و استکبار جهانی ایجاد کنند. نمونه این گروه‌ها را می‌توان به تشکیل گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های فلسطین و لبنان دانست که توانستند با الگو گرفتن از فلسفه قیام امام حسین (ع) در برابر دشمن صهیونیستی مقاومت کنند.

موضوع مهم و اساسی در جریان قیام عاشورا، آموختن درس آزادی در برابر استبداد و خودکامگی است. این مسئله‌ای است که شاهد هستیم دنیای امروز تشنه آن بوده و شدیدا به آن نیاز دارد. چرا که دنیای اسلام امروز توانسته با کمک و بهره گیری از درس‌ها و آموزه‌های قیام امام حسین (ع) و قیام عاشورا در برابر ظلم و ستم تسلیم نشده و بالعکس با فراگیری و الگو قرار دادن فرهنگ عاشورا به خوبی در برابر دنیای ظلم و ستم مقاومت و ایستادگی کند.

حال با توجه به اینکه توجه و گسترش عدالت، آزادگی و ظلم ستیزی از جمله مهمترین رسالت‌های پیامبران بوده است اگر مسلمانان جهان و دنیای اسلام با برنامه‌ریزی دقیق و مدون بحث عدالت و ظلم ستیزی را در کنار ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا که همانا فرهنگ تلاش برای به دست آوردن عدالت و رسیدن به آزادگی است ار در سطح جهان و در میان تمامی مردم دنیا تبلیغ و ترویج کنند در آینده‌ای نزدیک شاهد شکست بزرگ دنیای استکبار در برابر مردم عدالت طلب و آزادی‌خواه خواهیم بود.

بر همین اساس هم بود که شاهد بودیم گروه‌ها و مبارزان مقاومت در لبنان با تاثیرپذیری از فرهنگ عاشورا و الگو گرفتن از قیلم امام حسین (ع) توانستند سرانجام ماشین جنگی و ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی را با موفقیت از خاک لبنان بیرون کنند. ضمن اینکه گروه‌های مقاومت فلسطینی هم با کسب تجربه از گروه مقاومت حزب‌الله لبنان توانستند به بهترین شکل ممکن در برابر تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و ضربات دردناک فراوانی را به آن‌ها وارد کنند.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که پیروزى ملّت فهیم و بزرگ ایران در برابر رژیم شاهنشاهی و برچیدن بساط ظلم و نظام استبدادى ۲۵۰۰ ساله و حماسه‌هاى غرورآفرین هشت سال دفاع مقدّس در جبهه‌هاى نبرد حقّ علیه باطل از نمونه‌هاى بارز و روشن الگوپذیرى از نهضت الهی امام حسین (ع) در عصر حاضر بوده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها