نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

مجالس عزاداری امام حسین (ع) را بهترین فرصت برای جهاد تبیین است

آیت‌الله اسلامی گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) را بهترین فرصت برای جهاد تبیین است، قیام عاشورا دو مرحله اساسی داشت دلیل اصلی زنده ماندن و ترویج فرهنگ عاشورا مرحله دوم یعنی جهاد تبیین زینبی بود.
کد خبر: ۶۰۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ - 26July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت الله «علی اسلامی» نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر تاکستان، در مراسم عزاداری مسئولین شهرستان بوئین زهرا در حسینیه سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا، به ابعاد قیام عاشوراء اشاره کرد و اظهار داشت: قیام عاشورا فقط یک حادثه تاریخی در تاریخ تحلیلی صدر اسلام نبود که در روز دهم محرم سال 61 هجری اتفاق افتاده باشد، بلکه قیام عاشورا یک جریان و نهضت دائمی در متن اسلام بود که باعث احیاء دوباره اسلام و معارف دینی در جامعه شد.

وی در ادامه افزود: بنی امیه به قصد فریب مردم به حکومت و سلطنت خود رنگ دینی می دادند و به نام اسلام و جانشینی پیامبر(ص) بر جامعه اسلامی حکومت می کردند و با جعل حدیث و تغییر احکام اسلام به دنبال تثبیت موقعیت دینی خود در جامعه بودند و قیام امام حسین(ع) بزرگ ترین ضربه را به اسلام دروغین و حکومت آنها وارد کرد.

آیت الله اسلامی، مجالس عزاداری امام حسین(ع) را بهترین فرصت برای جهاد تبیین دانست و گفت: قیام عاشورا دو مرحله اساسی داشت؛ مرحله اول، مرحله عملیاتی و جنگ سخت بود که تا عصر عاشوراء تمام شد و امام حسین(ع) و یاران وفادارش در کربلاء به شهادت رسیدند. مرحله دوم، مرحله تبیینی و جنگ نرم بود که بعد از روز عاشورا به پرچمداری حضرت زینب(س) آغاز شد. دلیل اصلی زنده ماندن و ترویج فرهنگ عاشورا همین مرحله دوم یعنی جهاد تبیین زینبی بود و مجالس عزاداری امام حسین(ع) نیز بهترین فرصت برای جهاد تبیین است؛ چرا که در این مجالس همه گونه افراد با سلایق و افکار گوناگون شرکت می کنند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، در پایان سخنان خود، به رسالت جبهه حسینی و جریان انقلابی در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: فلسفه فرهنگ عاشورا، فرهنگ مقاومت و ایستادگی و عدم سازش در برابر مستکبران و ظالمان است و در کنار شور حسینی باید شعور حسینی را نیز در جامعه نهادینه کنیم. مصداق حسینی بودن و با حسین بودن در جبهه حسینی و جریان انقلابی این است که در جبهه حسینی به هیچ عنوان باخت و شکست معنا و مفهوم ندارد، درست است که نهضت عاشورا در روز عاشورا در ظاهر شکست خورد ولی در باطن و متن تاریخ اسلام و تشیع و تاریخ بشریت زنده مانده است و این شکست ظاهری در حقیقت پیروزی حقیقی و ماندگار در تاریخ اسلام بوده و خواهد بود. از این رو، رسالت جبهه حسینی و جریان انقلابی در شرایط کنونی، خنثی سازی و افشای بنگاه دروغ پراکنی آنها در فضای مجازی و رسانه ای است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار