شیخ حسین انصاریان:

گسترش حضور زنان عریان نقشه دشمن برای ایران است

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: دشمن نقشه کشیده که حضور زنان عریان و نیمه عریان را در مکان‌های مختلف مملکت اسلامی گسترش دهد تا بدین‌وسیله شهوات مردم تحریک شده و دین آن‌ها از دست برود.
کد خبر: ۶۰۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ - 27July 2023

گسترش حضور زنان عریان نقشه دشمن برای ایران استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه روز گذشته (چهارشنبه) در مراسم عزاداری روز هشتم ماه محرم در حسینیه هدایت با بیان اینکه امروزه شیطان‌شناسی کار مشکلی نیست، اظهار داشت: امام حسین (ع) در نامه‌ای به سران کوفه عنوان کردند که این ملت خودشان را به اطاعت از شیطان ملزم و اطاعت از پروردگار رحمان را ترک کرده‌اند. از توضیحات حضرت در این نامه این‌گونه برداشت می‌شود که منظور از شیطان، سران شرک و طاغوت همچون یزید است.

دشمنان قصد دارند دین را در وجود مردم ریشه‌کن کنند

وی ادامه داد: امروز نیز هرکس که من را به گناه و روی‌گردانی از خدا، اهل بیت (ع) و عالمان ربانی الهی دعوت می‌کند، شیطان است. البته در خصوص شناخت عالمان ربانی باید توجه کنیم هرکس که عبا و قبا به تن دارد دارای این ویژگی نیست چرا که در زمان انبیاء و پیامبر اسلام (ص) هم شیاطینی بودند که عبا و قبا به تن می‌کردند، اما در اصل مردم را گمراه کرده و جنایات بنی‌امیه و بنی‌عباس را توجیه می‌کردند.

انصاریان با بیان اینکه امروزه شیاطین با استفاده از ابزار‌ها و پیاده نظام خود در داخل و خارج ما را محاصره کرده‌اند، تصریح کرد: این شیاطین قصد دارند تا دین را در وجود مردم ریشه‌کن کنند و خود نیز به این عمل شیطانی خود اقرار می‌کنند. روزی یکی از نمایندگان مجلس انگلستان، قرآن مجید را به روی دست گرفت و گفت تا این قرآن در ملت‌های اسلامی جریان دارد نقشه‌های ما به جایی نمی‌رسد پس باید در این کشور‌ها نیرو‌هایی به کار گیریم تا قرآن را ریشه‌کن کنند و عمل به آن را از بین ببرند.

سه نقشه دشمنان برای ریشه‌کن کردن اسلام در عصر کنونی

این مفسر قرآن در ادامه به بیان ۳ نقشه دشمنان برای ریشه‌کن کردن اسلام در عصر کنونی پرداخت و گفت: راهبرد نخست دشمنان، کشتن حسین (ع) در قلب و زندگی مردم است. به عقیده آنان تا زمانی که حسین (ع) در روح و زندگی مردم تأثیرگذار باشد، نقشه‌ها برای ریشه‌کنی اسلام به نتیجه نمی‌رسد. نقشه دوم از بین بردن امید به ظهور امام زمان (ع) در بین مردم است. نقشه سوم هم گسترش زنان عریان و نیمه عریان در مکان‌های مختلف مملکت اسلامی است تا بدین‌وسیله شهوات مردم تحریک شده و دین آن‌ها از دست برود پس بنابراین وجوب حجاب از لحاظ عقلی بدین جهت واجب بوده و خداوند نیز در سوره نور و احزاب، وجوب حجاب را از لحاظ دینی بیان کرده است.

انصاریان گفت: با توجه به این مسائل، روی آوردن به قرآن واجب است. امام علی (ع) می‌فرماید روزانه ده آیه از قرآن را بخوانید، بفهمید و عمل کنید. ما باید این کار را انجام دهیم تا صدای قرآن به گوش اعضای خانواده برسد. روزگاری در زمان کودکی من، در همین محله‌های جنوب تهران، صدای حزن‌آلود قرائت قرآن از خانه‌ها به گوش می‌رسید، اما اکنون صدایی از قرآن در خانه‌ها شنیده نمی‌شود. دنیایی که اکنون در حال ساخت است به گونه‌ای است که مردم در زرق و برق و تجملات آن گیر می‌کنند و فکر خدا و آخرت به ذهن آن‌ها نمی‌رسد.

برپایی روضه سیدالشهدا در طول سال اوجب واجبات است

وی با بیان اینکه برپایی جلسات عزاداری برای اباعبدالله (ع) در طول سال از اوجب واجبات الهی است، تصریح کرد: بر من مسلّم است که اکنون جلسات عزاداری برای امام حسین (ع) از امری مستحب به امری واجب تبدیل شده است و واجب است روحانیونی که منبر می‌روند در انتهای منابر خود، روضه اباعبدالله (ع) را بخوانند. روزی علامه جعفری از من دعوت کردند که برای ایراد سخنرانی به منزل ایشان بروم. چون در این جلسه اساتید دانشگاه حاضر بودند، من به جهت اینکه احتمال دارد حق روضه سیدالشهدا (ع) ادا نشود، بدون روضه‌خوانی سخنرانی را به اتمام رساندم. در حال پایین آمدن از پله‌های منبر بودم که بلافاصله علامه جعفری خود را به میانه سالن رساند و به من گفت برگرد و روضه بخوان یعنی این آیات و روایاتی که خواندی بدون حسین (ع) ابتر است.

انصاریان گفت: همانگونه که اهل بیت (ع) برای مجالس عزاداری امام حسین (ع) هزینه می‌کردند، ما نیز باید برای مجالس اباعبدالله (ع) از مال، بدن و نیروی خود هزینه کنیم. یک فردی که کاسب بود، اما هنر روضه‌خوانی داشت در همین ایام به خدمت امام صادق (ع) رسید، وقتی وارد اتاق شد، امام صادق (ع) تمام اعضای خانواده از جمله زنان و دختران را جمع کرد و به آن فرد گفت که روضه بخوان. این عمل امام صادق (ع) بدین معناست که همه مردم از جمله خانم‌ها در مجالس امام حسین (ع) سهم دارند و این مجالس نباید فقط مختص مردان باشد. پس از پایان مراسم روضه‌خوانی، امام صادق (ع) به این فرد روضه‌خوان مزد فراوانی داد و فرمود مزد اصلی این روضه را در روز قیامت خواهی گرفت.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در آیات و روایات آمده که احدی در این دنیا از پاداش نماز شب با خبر نیست، اما امام صادق (ع) فرموده‌اند که اجر گریه بر حسین (ع) از همین نماز شب نیز بالاتر است و ما از تأکید فراوان امام صادق (ع) به برپایی مجالس عزاداری برای امام حسین (ع) نتیجه می‌گیریم که شما مردم باید این جلسات را حفظ کنید و به نسل بعد انتقال دهید.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار