نماینده ولی فقیه در کردستان:

قیام عاشورا جلوه بارزی از حریت، آزادگی و ایستادگی است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» با اشاره به اینکه قیام و نهضت عاشورا پر از درس‌های نجات‌بخش است، گفت: قیام عاشورا جلوه بارزی از حریت، آزادگی، آزادمنشی، عزت و ایستادگی در مورد امام حسین (ع) و یارانش است، باید این واقعیات به نسل جوان امروزی شناسانده شود.
کد خبر: ۶۰۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ - 27July 2023

قیام عاشورا جلوه بارزی از حریت، آزادگی و ایستادگی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که با حضور فرمانده، کارکنان و پرسنل انتظامی در حسینیه ستاد نیروی انتظامی کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام، اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات سوگواری در ایام محرم، عزاداری با معرفت و شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) از سردلسوزی و مهربانی همه افراد را برای دفاع از دین جدش پیامبر دعوت کرد، گفت: کسانی که خون حضرت سیدالشهدا(ع) را ریختند هیچ‌گونه عاطفه انسانی در وجودشان نبود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه قیام و نهضت عاشورا پر از درس‌های نجات‌بخش است، افزود: این مکتب جلوه بارزی از حریت، آزادگی، آزادمنشی، عزت و ایستادگی در مورد امام حسین (علیه السلام) و یارانش است، باید این واقعیات به نسل جوان امروزی شناسانده شود.

وی عنوان کرد: به فرموده امام حسین (ع) «دینداری، ترس از قیامت و آزادگی» سه عامل نجات‌بخش انسان هستند، بنابراین تا می‌توانیم اینها را در زندگی رعایت کرده و خیرخواه دیگران باشیم.

پورذهبی «معنویت، تهذیب نفس و عدم گناه و معصیت» را از فضیلت‌های مراقبه قلبی انسان‌ها دانست و یادآور شد: توسل به امام حسین(ع) و حضرت علی اصغر حاجت را برآورده می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار