نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

نماز و عبادت یکی از درس‌های عاشورا است

حجت‌الاسلام «مطیعی» گفت: همیت نماز و عبادت یکی از درسهای عاشورا است، به طوری که در ظهر عاشورا وقت نماز در میدان جنگ و در تیرباران دشمن، امام(ع) نماز جماعت اقامه کردند تا بیاموزیم که نماز در هر شرایطی در اولویت است.
کد خبر: ۶۰۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ - 28July 2023
نماز و عبادت یکی از درسهای عاشورا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی سمنان در مصلای این شهر و در بین عزاداران حسینی، اظهار داشت: زمینه‌ای برای امام حسین (ع) فراهم بود که برای پیغمبر اکرم (ص) و امام علی (ع) و امام حسن (ع) مهیا نبود و آن این بود که وقتی دین خدا به سمت تحریف و انحراف رفت و بدعت‌ها در جامعه آغاز شد و احکام دین بر زمین ماند، ایشان ایستادگی کردند.
 
وی تاکید کرد: امروز رسانه‌ها و فضای مجازی با ایجاد دروغ شایعه و به قول خود دشمنان با روایت‌های اول دروغین که سرهم می‌کنند، فکر جوانان را پرمی‌کنند و به عقاید جوانان ما ضربه می‌زنند.
 
خطیب جمعه سمنان با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) چنین زمینه‌ای داشتند که در برابر توطئه و بدعت‌های یزید ایستادند، افزود: امام در برابر فساد ایستادند و هر آزاده‌ای مانند امام حسین (ع) ایستادگی می‌کرد، زیرا یزید در عمل دچار فسق و فجور بود و در برابر فساد باید ایستاد.
 
وی به برخی فراز‌های خطبه منا از سوی امام حسین (ع) اشاره کرد که باید در مجامع علمی و کرسی‌های آزاداندیشی مورد بحث قرار گیرد، ابراز کرد: این خطبه برای خواص توصیه‌هایی دارد که باید عملی شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین مطیعی عاشورا را یک حادثه و واقعه کوچک ندانست بلکه یک مکتب با درس‌های فراوان معرفی کرد که باید با دست پر از آن خارج شد، افزود: اهمیت نماز و عبادت یکی از درس‌های عاشورا است، به طوری که در ظهر عاشورا وقت نماز در میدان جنگ و در تیرباران دشمن، امام (ع) نماز جماعت اقامه کردند تا بیاموزیم که نماز در هر شرایطی در اولویت است. از سوی دیگر، طبق روایات، از خیمه‌های لشکر امام حسین (ع) در شب عاشورا صدای عبادت و نیایش بلند بود.
 
وی ادامه داد: دو راه رسیدن به کمال وجود دارد. یکی نماز شب و یکی گریه بر اباعبدالله (ع) است که این مساله نشان می‌دهد انسان با عبادت به مرتبه‌ای والا می‌رسد. اساس اتصال زمین به پروردگار قرآن است، دشمن این را می‌داند و ما باید عمل به قرآن و تفسیر را در دستور کار قرار دهیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به فرموده اباعبدالله (ع) مبنی بر اینکه هدفم از قیام مبارزه با باطل و مقابله با ظلم است و به دنبال اقامه حق هستم و به دنبال مقام دنیوی نیستم، افزود: این مساله نشان می‌دهد که اثبات حق نوعی سعادت است، امام در خطبه منا دفاع از مظلوم را از اهداف قیام خود عنوان کردند و ما اکنون در شرایط کنونی با همین درس، جا دارد که فریاد مرگ بر آمریکا سربدهیم.
 
خطیب جمعه سمنان، رژیم صهیونیستی را نمادی از ظالم در دوران کنونی عنوان و اضافه کرد: این رژیم جعلی به شهر جنین حمله کرد و نمی‌شود به نام دفاع از مردم فلسطین با آن سازش کرد، ما که درس‌آموخته مکتب حسینیم، این حمله و شهید کردن مسلمین و تخریب زیرساخت‌ها را برنمی‌تابیم، زیرا درس مبارزه با ظلم را آموخته ایم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار