نماینده ولی فقیه در مازندران:

لزوم توجه به بعد انقلابی عاشورا/ ملت ایران درس «هیهات من الذله» را از امام حسین (ع) آموخت

آیت‌الله «محمدی لائینی» با تأکید بر لزوم توجه به بعد انقلابی عاشورا گفت: امام حسین (ع) درس نه گفتن به ظالمان و ستمگران و هیهات منا الذله را به ما داده و نباید این درس را فراموش کنیم.
کد خبر: ۶۰۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵ - 28July 2023

ملت ایران درس «هیهات من الذله» را از امام حسین (ع) آموخت/ لزوم توجه به بعد انقلابی عاشورابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان ساری که همزمان با عاشورای حسینی در امامزاده یحیی (ع) برگزار شد، با تأکید و توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: با تقوا بودن و رعایت حلال و حرام توسط عزاداران و شیعیان موجب شادی امام حسین (ع) خواهد بود و باید با تقوا در کنار عزاداری‌ها قلب امام زمان (عج) را خوشحال کنیم.

وی با اشاره به فرمایشی از امام حسین (ع) مبنی بر اینکه مرگ با عزت از زنده بودن با ذلت بهتر و برتر است، افزود: باید این فرمایش حضرت سرلوحه زندگی همه ما باشد و در زندگی شرافتمندانه باید آزاد و آزاده باشیم و برای آزادگی باید هزینه بدهیم که همانا مردن و شهادت در راه خداست که درس بزرگ امام حسین (ع) و همه شهیدان است.

آیت الله «محمدی لائینی» با تسلیت عاشورای حسینی و اسارت آل الله و شهادت امام سجاد (ع) و همچنین سالروز شهادت علامه شیخ فضل الله نوری، اضافه کرد: روز عاشورا روز بزرگ، روز سختی، و روز امتحان بزرگی است که خداوند امام حسین (ع) را به آن امتحان آزموده و سربلند از این امتحان بیرون آمده و امروز افتخار همه آزادگان و آزادی‌خواهان جهان است.

وی از مردم ایران اسلامی و استان مازندران در برپایی مراسم عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) تقدیر کرد و گفت: از کسانی که حرمت ماه محرم را حفظ کردند تشکر می‌کنم و برای آن اقلیت معدودی که حرمت ماه محرم را حفظ نکردند و حقیقت عاشورا و آزادی و آزادگی را درک نکردند از خدای بزرگ آرزوی هدایت دارم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه عاشورا دارای بعد عاطفی، حماسی و انقلابی است، تصریح کرد: درس نه گفتن به ظالمان و ستمگران و هیهات من الذله و تسلیم نشدن در مقابل با دشمنان و ترجیح دادن شهادت بر زندگی با ذلت و خفت را اباعبدالله الحسین (ع) به ما داده و نباید این درس را فراموش کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه برای کامل شدن مجالس عاشورایی باید خط فکری تشیع و بعد انقلابی عاشورا توجه کرد، گفت: تشیع انگلیسی و خط فکری کسانی که دل به غرب سپردند آن است که مجالس حسینی از بعد مبارزه با ظالمان خالی باشد که این جفا در حق حسین (ع) و عاشورای حسین (ع) است و باید بعد انقلابی عاشورا را زنده نگه بداریم و باید مانند حسین مان در مقابل مستکبران عالم بایستیم و شعار هیهات من الذله سر دهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ظالمان همواره خواستند نام و یاد حسین (ع) فراموش شود و قبر و بارگاه حسین (ع) منهدم شود و یاد حسین (ع) از دل‌ها زدوده شود تا در فکر مبارزه با ظلم و ستم نباشند اذعان داشت: مردم بیدار عصر حاضر در ایران اسلامی که انقلاب اسلامی را بوجود آوردند و پیروز کردند و در مقابل ده‌ها فتنه و جنگ سخت و نرم را جانانه ایستادند و دفاع کردند و در دفاع مقدس و دفاع از حرم و اغتشاشات و فتنه‌های داخلی و ترور‌های کور منافقان نشان دادند که درس حماسه و انقلاب امام حسین (ع) را فراموش نکردند.

وی افزود: باید بر دل استکبار داغ فراموشی بعد استکبارستیزی عاشورا را بگذاریم و به جهانیان و استکبار جهانی و استکبار آمریکایی اعلام کنیم که ما درس هیهات من الذله را تا فروپاشی نظام سلطه و اقامه نظام عدل مهدوی ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار