به گزارش گروه اجتماعی دفاعپرس، «آرزو فاتحی» مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره تعداد تماسهای تلفنی با خط ۱۲۳ در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: ۶۵ هزار و ۸۲۷ تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی در این مدت برقرار شده است که در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال گذشته که ۶۵ هزار و ۹۳۰ تماس برقرار شده، روند کاهشی داشته است. همچنین تعداد کل تماسهای مرتبط با اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ در سال گذشته ۲۶۲ هزار و ۷۵۱ مورد بوده که در سامانه به ثبت رسیده است.
فاتحی با بیان اینکه بیشترین تماسها در خصوص کودک آزاری، ثبت شده است، گفت: اورژانس اجتماعی بسیار مهم است و خدمات بسیار ارزشمند و مفیدی را به افراد نیازمند و در معرض آسیب ارائه میکند، اما آحاد جامعه نیز باید با اقدامات اورژانس اجتماعی آشنا شده و بدانند که در چه صورتی باید از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کنند و با خط ۱۲۳ تماس گرفته و ما بتوانیم در اسرع وقت به بهترین شکل خدمات را ارائه دهیم.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین درباره تدوین اطلس آسیبهای اجتماعی کودکان کار و خیابان افزود: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی برای نظارت و پایش پذیرشهای انجام شده و برای روند ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان سامانه جامعی در سازمان در حال تهیه است که اطلاعات کودکان کار و خیابان در این سامانه لحاظ میشود که راه اندازی این سامانه جامع نیز به منظور رصد خدمات، جمع آوری و تحلیل دادهها، شناسایی نیازهای این جمعیت پذیرش شده در مراکز تحت نظارت سازمان است که در راستای برنامه ریزی برای استعدادیابی کودکان کار و خیابان و حمایت از آنها، کاهش آسیب و توانمندسازی کودکان و خانوادههای آنها استفاده خواهد شد.
انتهای پیام/ 241