قطع همکاری خانه کتاب در پی سکوت ادامه‌دار «طاقچه» در قبال بی‌حجابی کارکنانش

پس از قطع همکاری حدود ۵۰ ناشر با پلتفرم «طاقچه» به دلیل کشف حجاب کارکنانش، خانه کتاب و ادبیات ایران هم به دلیل آن‌چه «سکوت و عدم موضع‌گیری طاقچه» خوانده می‌شود، همکاری با این مجموعه را معلق کرد.
کد خبر: ۶۰۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ - 29July 2023

قطع همکاری خانه کتاب در پی سکوت ادامه‌دار «طاقچه» در قبال بی‌حجابی کارکنانشبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در روز‌های پایانی هفته گذشته، حدود ۵۰ ناشر به دلیل بی‌حجابی کارکنان فروشگاه اینترنتی کتاب «طاقچه» و انتشار تصاویر زنان مکشفه این پلتفرم در شبکه‌های اجتماعی با آن قطع همکاری کردند. اینجا بخوانید.

بلافاصله بعد از اعلام موضع گسترده ناشران و قطع همکاری با این مجموعه، پرونده قضایی برای کارمندان «طاقچه» تشکیل شد، اما ناشران دیگری هم بعد از این به موج تحریم این فروشگاه اینترنتی کتاب صوتی و الکترونیکی پیوستند که انتشارات معارف، نشر کتابستان، انتشارات انقلاب اسلامی، روایت فتح، نشر هاجر، پژوهشکده باقرالعلوم، انتشارات عهد مانا، انتشارات صریر، انتشارات صاد، شهرستان ادب، مکتب حاج قاسم، انتشارات لیلةالقدر، انتشارات تلاوت آرامش، انتشارات سمت، انتشارات سپاس، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)، مرکز اسناد دفاع مقدس، نشر شاهد، نشر طلایی، انتشارات جمال و ... از آن جمله بودند.

نه تنها این تعداد ناشر کشور که جمع قابل اعتنایی از مخاطبان فارس هم با ثبت مطالبه‌هایی در سامانه تعاملی «فارس من» خواستار برخورد با این پلتفرم شده بودند که می‌توانید این مطالبه‌ها را اینجا اینجا اینجا و اینجا مشاهده کنید.

همچنین برخی از اعضاء طاقچه و خریداران آثار عرضه‌شده در این نرم‌افزار به دلیل کشف حجاب کارکنانش، آن را لغو نصب یا اصطلاحاً «آن‌اینستال» کردند که این کار در پیام‌هایی زیر خبر اولیه به صراحت از سوی کاربران اعلام شده است. نظرات این خبر را بخوانید.

حالا خانه کتاب و ادبیات به دلیل سکوت در مقابل هنجارشکنی، همکاری را با این پلتفرم قطع کرده و در نامه‌ای رسمی از قطع همکاری این موسسه با سایت طاقچه خبر داده است.

خانه کتاب و ادبیات ایران با ارسال نامه‌ای رسمی قطع همکاری‌اش را با این مجموعه اعلام کرده که در متن نامه خانه کتاب آمده است: «نظر به تصاویر منتشرشده هنجارشکنانه همکاران شما در فضای مجازی و کشف حجاب علنی برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران که مصداق واقعی از ترویج بی‌حجابی در مقابل قانون و نیز موجب هتک حرمت فرهنگ ایرانی و اسلامی گردیده است، از سوی دیگر با توجه به عدم موضع‌گیری در مقابل این اقدام ناشایست، بدینوسیله موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، پایان همکاری خود را با آن شرکت اعلام می‌کند. همچنین لازم است منشورات متعلق به این موسسه از درگاه فروش آن سکو حذف گردد.

امید است استفاده از شرایط کسب و کار که با تقدیم هزاران شهید در این نظام مقدس فراهم شده است، با احترام

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار