دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب عاشورا؛ تجلی وحدت امت اسلامی در برابر پروژه اسلام‌هراسی

کشور‌های عربی و اسلامی منطقه دیروز و امروز و در پاسخ به پروژه اسلام هراسی غرب و هتک حرمت قران کریم زیر امواج بزرگ و خروشان عاشورای حسینی بوده و شاهد برگزاری مراسم‌های بزرگ و باشکوهی برای امام حسین (ع) در این کشور‌ها بودیم.
کد خبر: ۶۰۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 30July 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس؛ علیرضا صحرایی- کشور‌های منطقه، مردم مسلمان این کشور‌ها و تاریخ اسلام هیچگاه عاشورای سال ۱۴۴۴ را از یاد نخواهد برد و مراسم‌هایی که به همین مناسبت در کشور‌های منطقه و با حضور مردم مومن و مسلمان این نقطه از جهان برگزار شد برای همیشه در تاریخ اسلام و تاریخ بشریت ثبت و ضبط خواهد شد. رویدادی بس بزرگ و عظیم که به پهنای باعظمتی جهان اسلام با درنوردیدن ایران و کشور‌های منطقه پیامی روشن و قدرتمند به دنیای غرب و دشمنان اسلام مبنی بر ایستادن مسلمانان جهان اسلام بر اصول، عقاید، ارزش‌ها و باور‌های صادر کرد.

امسال نیز دنیای غرب با صحنه گردانی رژیم صهیونیستی و آمریکا در آستانه ایام محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر در راستای پروژه اسلام هراسی خود اهانت به قرآن کریم و هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان را در دستور کار خود قرار داد. در این راستا بود که ابتدا سوئد و سپس اندکی با تاخیر دانمارک با قرآن سوزی به استقبال جدیدترین پروژه اسلام ستیزانه صهیونیسم و غرب رفتند.

کشور‌های منطقه زیر امواج بزرگ عاشورای حسینی

اما پاسخ کشور‌های اسلامی به این پروژه اسلام هراسی و اهانت به قرآن کریم در روز تاسوعا و عاشورای حسینی آنقدر قوی و قدرتمند بود که پیش‌بینی می‌شود دستکم برای مدتی شاهد فروکش کرده موج جدید اسلام هراسی و هتک حرمت قران کریم در اروپای غربی باشیم. مراسم‌های دینی و مذهبی روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در کشورمان ایران به همراه کشور‌های عراق، لبنان، یمن و حتی بحرین آنقدر ریبا و باعظمت بود که بازتاب فراوانی را هم در رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی داشت.

در ابتدا به کشورمان، «جمهوری اسلامی ایران» می‌پردازیم که با الگو قرار دادن قیام امام حسین (ع) و با درس گرفتن از راز و مرز مبارزه سیدالشهداء با یزید زمان توانست حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را درهم بشکند و نوری الهی و روشنایی را بر سرزمین ظلمت زده ایران بتاباند. بر این اساس از سال ۱۳۵۷ تا امروز شاهد هستیم که مراسم ایام محرم و صفر باشکوه‌تر از سال قبل با حضور اقشار مختلف مردم ایران در تمامی محلات، کوچه‌ها و خیابان‌های کشور برگزار می‌شود.

این در حالی است که پس از اهانت به قرآن کریم و پس از اعتراض مردم انقلابی و شهیدپروز ایران اسلامی به این هتک حرمت اروپایی ها، شاهد بودیم که مراسم‌های ایام محرم امسال با شور و حالی عجیب و با عظمتی دوچندان در سراسر کشور برگزار شد تا یک بار دیگر دنیای غرب و در راس آن رژیم صهیونیستی سیلی بزرگ و به یادماندنی از ملت شهیدپرور ایران برای اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان جهان بخورند.

اما بعد از «ایران» دیگر همایش بزرگ و دیدنی عاشورا که تحسین جهان اسلام را به دنبال خود داشت «عراق» بود. روز گذشته شنبه ۶ مردادماه برابر با ۲۹ جولای ۲۰۲۳ برابر دهم محرم ۱۴۴۴ در عراق عاشورای حسینی بود. در این روز هزاران نفر از عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) با حضور در کربلا مراسم روز عاشورا را با شور و اشتیاق برگزار کردند. مراسم‌های بزرگ و با عظمتی که یک بار دیگر موجبات یاس و ناامیدی دشمان اسلام و دنیای غرب را فراهم کرد.

کشور‌های منطقه زیر امواج بزرگ عاشورای حسینی

در «سوریه» نیز مانند عراق و لبنان، دیروز شنبه ۶ مردادماه مصادف بود با دهم محرم الحرام و روز عاشورای حسینی، شمار زیادی از محبان اهل بیت (ع) و عزاداران حسینی (ع)، با وجود انفجار تروریستی پنجشنبه پیش در منطقه زینبیه دمشق، خود را به حرم حضرت زینب (س)، در دمشق رساندند و مراسم روز عاشورا را برگزار کردند. منطقه زینبیه دمشق امروز نیز مانند سال‌های پیش، شاهد حضور هیأت‌های عزاداری و دستجات سینه زنی بود و عزاداران حسینی در ظهر عاشورا خود را به جوار مرقد شریف حضرت زینب کبری (س) رساندند.

کشور‌های منطقه زیر امواج بزرگ عاشورای حسینی

دیگر کشوری که روز گذشته شنبه ۶ مرداماه مراسم روز عاشورا را برگزار کرد «لبنان» بود. بر اساس تصاویر منتشر شده از سوی منابع خبری که در رسانه‌های مختلف بازتاب پیدا کرده است نشان از این مهم دارد که مردم این کشور حضور گسترده‌ای در مراسم روز عاشورا به خصوص در شهر بیروت داشتند. ضمن اینکه برخی دیگر از منابع لبنانی تصاویری از حضور گسترده در مراسم روز عاشورا در منطقه «جبل عامل» نیز منتشر کرده‌اند.

کشور‌های منطقه زیر امواج بزرگ عاشورای حسینی

از طرف دیگر برگزاری مراسم‌های عاشورا به کشور «یمن» نیز سرایت کرد به صورتی که این کشور با داشتن جمعیت قابل ملاحظه شیعیان در ایام محرم رنگ و بوی حسینی به خود گرفت و روز جمعه گذشته که دهم محرم و روز عاشورا بود بیشتر مناطق شمالی از جمله صنعا پایتخت این کشور شاهد برگزاری پرشور مراسم عزاداری بود.

کشور‌های منطقه زیر امواج بزرگ عاشورای حسینی

حال در این میان برگزاری مراسم روز عاشورا در کشور «بحرین» که زیر ظلم و ستم خاندان ظالم و ستمگر آل خلیفه هستند شور حال دیگری داشت و اخبار و تصاویر منتشر شده از بحرین نشان از حضور بزرگ و گسترده شیعیان این کشور در روز عاشورا برای برگزاری مراسم عاشورا داشت.

در پایان باید گفت کشور‌های اسلامی و مردم مسلمان و خداجوی این کشور‌ها با حضور گسترده و حماسی خود در ایام محرم و برگزاری آئین‌های مذهبی سالروز شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) پاسخی بسیار محکم و کوبنده به اهانت‌های صهیونیسم جهانی و دنیای غرب به قرآن دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار